dilluns, 8 de maig del 2023

LECTURA 3 (D)

 LECTURA 3 (D)

Breu resum:

La lectura "Una experiència d'hort escolar ecològic" de T. Freire relata la implementació d'un projecte d'hort escolar en una escola primària a Espanya. Freire descriu com els estudiants van participar activament en la creació de l'hort i van aprendre sobre agricultura ecològica i sostenible, incloent-hi la importància del compostatge i la biodiversitat al jardí.

El projecte també va involucrar a la comunitat local, ja que es va establir una col·laboració amb una associació d'agricultors locals que van brindar assessorament i materials per a l'horta. A més, es diu que l'hort escolar va ser un èxit en termes d'educació ambiental, promovent el treball en equip i la responsabilitat, i fomentant una connexió més profunda entre els estudiants i la naturalesa.

En resum, el projecte d'hort escolar ecològic va tenir un impacte positiu en la comunitat escolar i en la promoció de pràctiques sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.

Reflexió:

Des del meu punt de vista, m’ha semblat una lectura molt interessant pel fet que fomenta la connexió amb la naturalesa. L'experiència de treballar en una horta ecològica pot ser una forma efectiva de fomentar la connexió amb la naturalesa, la qual cosa pot ser beneficiós per a la salut física i mental de les persones. A més, el cultiu d'aliments frescos i saludables a casa pot motivar a les persones a seguir hàbits d'alimentació més saludables.

A més, trobo essencial que en edats primerenques es tingui en compte la sostenibilitat. S’aprèn sobre l'agricultura ecològica i el compostatge, els estudiants i qualsevol persona que llegeixi l'article poden adoptar pràctiques sostenibles en la seva vida diària. Per exemple, poden implementar pràctiques de compostatge en la seva llar, reduir el seu consum de productes químics i plàstics, i triar productes locals i de temporada per a reduir la seva petjada de carboni.

Des de la meva experiència personal, he pogut treballar amb l’hort amb infants de 2-3 anys i es molt interessant veure com gràcies a la motivació i l’interès aprenen de manera considerable, desenvolupant les seves capacitats i coneixements. A més, era molt curiós veure com entre ells es feien preguntes i s’ajudaven tant a l’hora de fer la plantació com regar.

Preguntes a l’autor:

-        Quins obstacles trobem en implementar aquest projecte d'horta escolar ecològica i com els va superar?

-       Com creu que l'experiència de treballar en l'horta ha afectat els estudiants en termes de la seva connexió amb la naturalesa?

Paraules clau:

-          - Hort escolar

-         - Agricultura ecològica

-        -  Biodiversitat

-         -  Responsabilitat

-          - Col·laboració

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...