LECTURA 3 (D)
Breu resum:
La lectura
"Una experiència d'hort escolar ecològic" de T. Freire relata la
implementació d'un projecte d'hort escolar en una escola primària a Espanya.
Freire descriu com els estudiants van participar activament en la creació de
l'hort i van aprendre sobre agricultura ecològica i sostenible, incloent-hi la
importància del compostatge i la biodiversitat al jardí.
El projecte també
va involucrar a la comunitat local, ja que es va establir una col·laboració amb
una associació d'agricultors locals que van brindar assessorament i materials
per a l'horta. A més, es diu que l'hort escolar va ser un èxit en termes
d'educació ambiental, promovent el treball en equip i la responsabilitat, i
fomentant una connexió més profunda entre els estudiants i la naturalesa.
En resum, el
projecte d'hort escolar ecològic va tenir un impacte positiu en la comunitat
escolar i en la promoció de pràctiques sostenibles i respectuoses amb el medi
ambient.
Reflexió:
Des del meu punt de
vista, m’ha semblat una lectura molt interessant pel fet que fomenta la
connexió amb la naturalesa. L'experiència de treballar en una horta ecològica
pot ser una forma efectiva de fomentar la connexió amb la naturalesa, la qual cosa
pot ser beneficiós per a la salut física i mental de les persones. A més, el
cultiu d'aliments frescos i saludables a casa pot motivar a les persones a
seguir hàbits d'alimentació més saludables.
A més, trobo
essencial que en edats primerenques es tingui en compte la sostenibilitat. S’aprèn
sobre l'agricultura ecològica i el compostatge, els estudiants i qualsevol
persona que llegeixi l'article poden adoptar pràctiques sostenibles en la seva
vida diària. Per exemple, poden implementar pràctiques de compostatge en la
seva llar, reduir el seu consum de productes químics i plàstics, i triar
productes locals i de temporada per a reduir la seva petjada de carboni.
Des de la meva experiència
personal, he pogut treballar amb l’hort amb infants de 2-3 anys i es molt
interessant veure com gràcies a la motivació i l’interès aprenen de manera considerable,
desenvolupant les seves capacitats i coneixements. A més, era molt curiós veure
com entre ells es feien preguntes i s’ajudaven tant a l’hora de fer la
plantació com regar.
Preguntes a l’autor:
- Quins obstacles trobem en
implementar aquest projecte d'horta escolar ecològica i com els va superar?
- Com creu que l'experiència de
treballar en l'horta ha afectat els estudiants en termes de la seva connexió
amb la naturalesa?
Paraules clau:
- - Hort escolar
- - Agricultura ecològica
- - Biodiversitat
- - Responsabilitat
- - Col·laboració
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada