- Breu resum de la lectura
L’article explica l’experiència d’un grup de tercer de primària fent filosofia amb el programa de Kio i Gus.
L’autora relata que dur a terme aquest projecte suposava un repte, ja que el grup classe era mogut, per tant, planteja que l’espai ha d’estar ambientat amb una llum tènue i música relaxant, per aconseguir tranquil·litat entre els infants i puguin pensar i reflexionar conjuntament. L’objectiu és arribar a formar una comunitat de recerca en què els infants pensen, reflexionen i aprenen de les aportacions dels companys, complementant les idees pròpies o modificant-les.
A més a més de la importància de l’espai, l’autora també esmenta que cal un plantejament previ de les regles del joc. D’aquesta manera l’alumnat tria com ha de ser la participació de les sessions del projecte, perquè són ells qui fan aquest plantejament durant la primera hora de filosofia.
Al llarg de l’article, apareixen un seguit de diàlegs que han anat tenint lloc durant les sessions i s’observa com els infants cada cop reflexionen més i de manera més profunda. De fet, al final de la lectura l’autora explica que els infants més tímids i menys participatius en les activitats comunes de l’escola, a mesura que avançava el projecta, eren els més participatius i ho feien aportant reflexions brillants.
- Alguns interrogants que planteja i que formularíeu a l’autor
Creus que aquestes sessions han pogut canviar el dictamen que tenia el grup classe? Aquest tipus de sessions es podria aplicar en qualsevol grup “nerviós” per relaxar l’ambient?
- Comentari personal
A mi m’ha sorprès, en fer la primera llegida de l’article, que es fes filosofia amb els infants. Tenia una concepció força diferent d’aquest concepte de la que mostra al text, ja que jo només la vaig treballar a Batxillerat i d’una manera molt tècnica.
M’ha agradat molt aquesta manera d’impulsar als infants a pensar i reflexionar i començar a introduir aquests conceptes filosòfics. Crec que és molt important ensenyar els infants a reflexionar i fer-se preguntes des d’aquestes edats, perquè és un hàbit que s’ha de treballar, i com més aviat es comenci, més es consolidarà.
Paraules clau: filosofia, imaginació, comunitat de recerca
https://criatures.ara.cat/escola/rotllana-forum-classe-infants_130_3837630.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada