dimarts, 2 de maig del 2023

LECTURA 3 C: JUNTS ÉS MÉS QUE LA SUMA DE TOTHOM

El text parla sobre el funcionament de l'escola Martinet, a Ripollet, la qual sent la necessitat de crear una comunitat on intervinguin les tres microcomunitats: famílies, infants i professors i on tots siguin acollits.


En el text es mostra la importància de veure a l'infant com a una persona biològicament predisposada a comunicar-se i a relacionar-se amb la resta d'individus. Així mateix, mostra la idea que són competents i capaços d'obrar autònomament.
És per aquests motius que els espais del centre han de permetre que els infants interactuïn amb el material i puguin estar tot el temps que vulguin. Per tal de fomentar el seu aprenentatge és necessari que hi hagi una mestra en cada espai, la qual els acompanyarà durant el procés.

Aquests espais acollidors per l'infant permeten el benestar dels nens i nenes i afavoreixen la seva relació i torbada. Per això, és important pensar en petits grups d'infants que puguin interactuar entre ells, ja que a través de la relació amb les altres persones i amb l'entorn, els infants aprenen. D'aquesta manera, també s'incideix i es fomenta el seu benestar.

Gràcies a aquesta interacció grupal, els infants s'adonen per primera vegada del fet que tenen punt de vista i reconeixen les seves idees, els seus potencials els seus sentiments i considerar els de la resta de companys. D'aquesta manera aprenen a respectar als companys.

Els infants, des de ben petits assoleixen estratègies per col·laborar mitjançant un pensament flexible i l'humor i gràcies a aquest petit grup, els infants mostren la capacitat que posseeixen per trobar companys amb els quals comparteixen el gust a l'hora de jugar i per estar junts.


Pel que fa a les paraules clau d'aquesta lectura podem dir que es troben les següents: petit grup, comunicació, escolta, relacions,  ambients, oportunitats.


Algunes preguntes que formularia a les autores serien les següents:

• De quina manera creus que afavoreix la capacitat dels infants per relacionar-se en el seu futur educatiu?

• Considereu que aquesta capacitat depèn únicament del context escolar o també d'altres (familiar, social…)?

• De què depèn el benestar de l'infant?



Personalment, voldria establir una relació entre la idea principal que ens explica el text i una experiència personal viscuda durant les primeres pràctiques d'educació infantil.
Durant el meu primer pràcticum, vaig observar un racó de la classe on hi havia coixins i la mestra em va informar que en aquest espai els infants podien resoldre els conflictes. És a dir, a una part de la classe hi havia un espai pensat i disposat de manera que fos acollir i càlid per tal que els infants que haguessin tingut una baralla, poguessin resoldre pacíficament el conflicte mitjançant la parla oral.
Considero que aquesta estratègia és ben positiva, ja que permet autonomia en els infants a l'hora de poder actuar per si mateixos en situacions difícils (en aquest cas una baralla) i també que puguin expressar les seves emocions, desenvolupant la capacitat empàtica sentint-se així tristos per l'estat emocional de l'altre company.
  https://www.shutterstock.com/es/image-photo/two-babies-talking-21873199 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...