dijous, 4 de maig del 2023

Lectura 3D "Una experiència d’hort escolar ecològic"

 


https://agora.xtec.cat/escolacharlesdarwin/general/lhort-a-educacio-infantil/


  1. BREU SÍNTESI

L'article "una experiència d'hort escolar ecològic", explica com l'escola infantil O Areal va construir un hort ecològic. En aquest centre, que compta tan sols de 3 unitats, van convertir el que havia sigut un hivernacle d'ampolles, a un hort ecològic on participen activament tants infants, com els diferents equips del centre. Els nens i nenes cuiden de l'hort a partir de l'experimentació, relacionant experiències i coneixements que ja posseeixen o nous que assolirà.

Fomenten també el llenguatge oral fent una petita exposició del que han fet aquell dia a l'hort. A més de treballar valors com el respecte i la cura per la naturalesa.

Pel que fa a l'avaluació, ho fan qualificant el treball fet i els conceptes assolits en tres tipus d'avaluació:

  • Valorar el treball del professorat

  • Valorar el projecte

  • Valorar l'alumnat.

Per dur-ho a terme van organitzar reunions periòdiques per coordinar-se i avaluar les parts.


  1. COMENTARI PERSONAL

Durant l'etapa de pràctiques del grau superior d'educació infantil vaig estar a una escola bressol on tenia una petita zona de sorra que utilitzaven com a sorral. En aquesta part hi havia un arbre que proporcionava ombra.

Les mestres van veure que al grup de grans no els hi agradava prou la sorra i, per tant, mai i jugaven. Per això, les mestres van decidir canviar la zona, i buscar una alternativa que els hi agrades d'aquell espai per poder-lo aprofitar.

Van veure que sovint es miraven l'arbre, i els fruits que aquests donava, per això van decidir intentar fer una zona de flors. Cada nen va plantar una flor a una zona de la sorra, i anaven durant l'estona de jardí a regar-ho.

Els nens i nenes van anar veient com les flors creixien, i els hi feia molta il·lusió ensenyar-la entre ells, i poder veure el jardí ple de flors que van deixar.

Això, i el text m'han fet adonar que sempre s'ha de buscar alternatives, i que el jardí pot proporcionar molts aprenentatges de forma involuntària però significativa.




  1. FORMULAR UNA PREGUNTA.

M'hauria agradat saber més de l'hivernacle que hi havia, i perquè havien decidit treure'l, per això preguntaria. Què és el que va passar amb l'hivernacle per decidir canviar-lo?

També, em pregunto, l'hort dóna fruites i verdures? Després que es fa amb aquestes?


  1. PARAULES CLAU

  • hort

  • valors

  • experimentar

  • experiències

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...