dilluns, 15 de maig del 2023

Lectura 4B

En el curs 1998-1999 es va treballar des dels centres d'interès durant una experiència educativa que es va dur a terme en una escola infantil i primària de Sevilla, Espanya. Al primer trimestre es va desenvolupar el centre d'interès "Els Pirates", i al segon es va construir un terrari per a l'estudi dels animals. Els animals van ser triats com a nou tema per al terme final del curs després de finalitzar el segon terme.

Per desenvolupar aquest treball es va crear un manual que seria utilitzat per a tots els animals i serviria d'inspiració per al treball. Cada nen tenia la tasca de trobar la informació pertinent sobre un animal triat a l'atzar i després compartir-la amb els altres estudiants de la seva classe. Es va animar els pares a ajudar els seus fills en la recerca d'informació.

Cada nen revelaria el que concerneix al seu animal en una data predeterminada, servint com a protagonista del dia i eix de una assemblea de treball. Després de la presentació, tots van tenir l'oportunitat de fer preguntes, expressar dubtes i obtenir qualsevol informació que no s'hagués proporcionat durant un període designat per parlar. Cada nen llegeix en veu alta almenys una secció de les quatre pàgines del fullet després de l'assemblea. Llavors es va omplir el quadern individualment.

Es van produir tres animals cada setmana, la qual cosa va permetre ampliar la durada del projecte i va donar a cada nen l'oportunitat d'exhibir la seva mascota. Es va crear un pressupost per imprimir els llibres d'animals després de finalitzar tots els capítols, i se'n va entregar un a cada nen.

Donat que ofereix una forma estimulant i significativa d'aprendre a través de l'exploració de temes que interessen als estudiants, el treball des dels centres d'interès es pot aplicar a altres contextos educatius. Es fa possible una experiència d'aprenentatge més profunda i significativa fomentant la cooperació entre iguals i amb els pares, la qual cosa també ajuda a reforçar els lligams interpersonals.

L’article remarca la importància de la col·laboració dels pares o les famílies en el desenvolupament d’aquest treball. Una qüestió que em plantejo és, què es pot fer o quin seria el protocol en aquest cas, si la família d’algun infant es nega a col·laborar, bé sigui per falta de temps o per manca d’interès?

Tot i això, m’ha semblat realment interessant la rellevància que té la col·laboració de persones “externes” en l’aprenentatge d’un infant.

Il·lustració 1: https://i.pinimg.com/originals/8a/46/53/8a46537ed358b478cd54598295250c61.jpg

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...