dijous, 11 de maig del 2023

LECTURA 4D: "POTENCIAR LA EDUCACIÓN EN EL PRIMER CICLO DE EDUCACIÓN INFANTIL: CRITERIOS Y PAUTAS DE ACTUACIÓN"

 RESUM:

L'article "Potenciar la comunicación en el primer ciclo de educación infantil: criterios y pautas de actuación" proposa diverses estratègies per ajudar a millorar la comunicació en nens i nenes de 0 a 3 anys. Es centra en la importància de la comunicació oral i l'adquisició del llenguatge, així com en la importància de la comunicació no verbal i el seu paper en el desenvolupament dels infants.


El text descriu com la comunicació és una eina fonamental per als infants per interactuar amb el món i amb les persones que els envolten, i per això és important que els educadors i les educadores treballin per crear un ambient ric en comunicació. S'ofereixen diferents recomanacions per aconseguir aquest objectiu, com ara establir rutines i ritmes clars, utilitzar jocs i cançons per a l'aprenentatge del llenguatge, i fomentar la participació activa dels infants en les activitats.


L'article també destaca la importància de la comunicació no verbal, com ara els gestos, les expressions facials i el contacte visual, en el desenvolupament dels infants. El text ofereix diferents consells per ajudar els educadors i les educadores a potenciar la comunicació no verbal en els infants, com ara mantenir una postura oberta i relaxada, mantenir contacte visual, i utilitzar gestos i expressions facials per acompanyar les paraules.



EXPERIÈNCIA PERSONAL EN RELACIÓ A LA LECTURA:

En aquest article es destaca molt l’ús del conte i això m’ha recordat a la meva tia Marta. La meva tia durant molts anys feia un taller d’explicar contes a la biblioteca del nostre poble, Sant Pol de Mar. Jo des de ben petita anava cada dissabte a aquest taller i era una cosa que gaudia moltíssim i considero que he après moltes coses. D’altra banda, el fet que ho fes la meva tia m’unia molt més al taller i sentia un lligam molt més fort cap als contes, com l’activitat. 

La meva tia sempre ha tingut molta vocació cap aquest àmbit, cap als contes i sobretot en com els explica. Veure amb la passió que explicava els contes i com ho feia m’omplia molt.


PREGUNTA A L’AUTOR:

Creus que la manera en que s’expliquen els contes influeix en l’escolta dels infants?


PARAULES CLAU:

  • Comunicació

  • Escolta

  • Llenguatge

  • Estratègies educatives




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...