LECTURA 5A:
RESUM:
L'entrevista a Marta Soler explora la importància de les interaccions en el
procés d'aprenentatge de la lectura. Segons Soler, les interaccions són la clau
perquè els nens desenvolupin les habilitats de lectura de manera efectiva.
Soler destaca que la lectura no és només un acte individual, sinó que es
basa en la interacció amb altres persones i amb l'entorn. Aquesta interacció és
crucial des dels primers anys de vida i continua sent important al llarg de tot
el procés d'aprenentatge de la lectura.
Durant la primera infància, les interaccions amb els adults i altres nens
són fonamentals per a l'adquisició de les bases de la lectura, com el
desenvolupament del llenguatge oral, el coneixement del vocabulari i
l'habilitat per escoltar i comprendre històries. Soler emfatitza que les
famílies tenen un paper essencial en aquest procés, ja que han de proporcionar
un entorn ric en interaccions i oportunitats per a la lectura.
En base a aquesta idea explica una proposta anomenada INCLUD-ED. Aquesta va
més enllà del temps acadèmic i hi participen les famílies ja que és un espai on
les mares i els pares puguin estar amb les seves criatures i compartir les
seves inquietuds d’aprenentatge amb altres persones adultes.
En resum, l'entrevista a Marta Soler destaca que les interaccions són
fonamentals per aprendre a llegir. Des de les primeres etapes de la infància
fins a l'edat adulta, les interaccions amb altres persones i amb l'entorn
proporcionen oportunitats d'aprenentatge i desenvolupament de les habilitats de
lectura. També destaca i tracta la lectura dels infants dins les famílies amb
pocs recursos.
PARAULES
CLAU:
-
Interaccions
-
Famílies
-
Infants lectors
EXPERIÈNCIA
PERSONAL:
Durant tota la meva etapa educativa s’ha donat molt èmfasi a la lectura. A
primària cada dia hi havia una estona de lectura. A secundària, ja es donava
menys importància, només llegíem una hora setmanal, a l’hora de català i algun
llibre anualment. Però, a batxillerat, en fer el social-humanístic, la lectura era
clau en la majoria d’assignatures., llegíem; poesia, novel·la, narracions i
literatura. Allà vaig descobrir el gran poder que té la lectura per captivar a
les persones.
PREGUNTA A
L’AUTORA:
De quina manera podem ajudar als alumnes a que els hi agradi la lectura?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada