dilluns, 22 de maig del 2023

LECTURA 5A

 LECTURA 5A:

RESUM:

L'entrevista a Marta Soler explora la importància de les interaccions en el procés d'aprenentatge de la lectura. Segons Soler, les interaccions són la clau perquè els nens desenvolupin les habilitats de lectura de manera efectiva.

Soler destaca que la lectura no és només un acte individual, sinó que es basa en la interacció amb altres persones i amb l'entorn. Aquesta interacció és crucial des dels primers anys de vida i continua sent important al llarg de tot el procés d'aprenentatge de la lectura.

Durant la primera infància, les interaccions amb els adults i altres nens són fonamentals per a l'adquisició de les bases de la lectura, com el desenvolupament del llenguatge oral, el coneixement del vocabulari i l'habilitat per escoltar i comprendre històries. Soler emfatitza que les famílies tenen un paper essencial en aquest procés, ja que han de proporcionar un entorn ric en interaccions i oportunitats per a la lectura.

En base a aquesta idea explica una proposta anomenada INCLUD-ED. Aquesta va més enllà del temps acadèmic i hi participen les famílies ja que és un espai on les mares i els pares puguin estar amb les seves criatures i compartir les seves inquietuds d’aprenentatge amb altres persones adultes.

En resum, l'entrevista a Marta Soler destaca que les interaccions són fonamentals per aprendre a llegir. Des de les primeres etapes de la infància fins a l'edat adulta, les interaccions amb altres persones i amb l'entorn proporcionen oportunitats d'aprenentatge i desenvolupament de les habilitats de lectura. També destaca i tracta la lectura dels infants dins les famílies amb pocs recursos.

PARAULES CLAU:

-          Interaccions

-          Famílies

-          Infants lectors

EXPERIÈNCIA PERSONAL:

Durant tota la meva etapa educativa s’ha donat molt èmfasi a la lectura. A primària cada dia hi havia una estona de lectura. A secundària, ja es donava menys importància, només llegíem una hora setmanal, a l’hora de català i algun llibre anualment. Però, a batxillerat, en fer el social-humanístic, la lectura era clau en la majoria d’assignatures., llegíem; poesia, novel·la, narracions i literatura. Allà vaig descobrir el gran poder que té la lectura per captivar a les persones.

PREGUNTA A L’AUTORA:

De quina manera podem ajudar als alumnes a que els hi agradi la lectura?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...