dilluns, 22 de maig del 2023

Tasca 8: Inicis de la conversa - diàleg a casa.

 1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?

Ana: 13 torns

Pablo: 10 torns

Mare: 12 torns

Aquest diàleg està format per 35 interaccions que estan distribuïdes entre l'Ana, el Pablo i la seva mare. Podem observar com l'Ana és la que més intervé i el Pablo el que menys perquè és més petit. La mare també intervé en el diàleg. Però podem observar que està ben equilibrat.

2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?

Aquest diàleg es produeix entre el Pablo, l'Ana i la seva mare mentre estan jugant en la llar amb blocs de construcció. Així doncs, podem destacar que l'adult, que en aquest cas és la mare, s'adreça cap al Pablo i l'Ana per ajudar-los i acompanyar-los en el seu joc lliure.

Per aquest motiu i a partir de la lectura del diàleg, podem observar com la mare té diferents funcions en la seva comunicació:

En primer lloc, podem destacar que té el paper d'informar els infants i aportar-los coneixement sobre que són les banderes. Així mateix, la mare explica: "Pues sirve para mostrar quien vive dentro... Los castillos tenien bandera. Como en la portada del cuento que sacaste del cuento de ayer, mira voy a por el". Hi ha moments en què la mare també informa sense cap requeriment.

En segon lloc, també podem afegir que la mare té la funció de regular l'acció i la mare això ho fa molt, ja que a partir de les intervencions i els diàlegs dels seus fills, controla i apropia les seves explicacions amb relació als estímuls i les respostes dels infants. Un clar exemple d'aquesta regulació de l'acció és: "¡Espera! Mirad hay cuatro banderas... ¿Cuál os gusta más? Aquest serveix per posar una mica d'ordre. Un altre exemple és al final del diàleg quan diu: "si mira Pablo te pide permiso. Dile: "Ana te puedo ayudar?". Són fórmules socials en les quals pretén regular l'acció.

Finalment, hi ha un exemple molt clar de la funció metalingüística, ja que hi ha una correcció per part de la mare. Per això, n'és un exemple "Ay, lo ha rompido todo". Per part de la mare hi ha una correcció indirecta i indirectament està focalitzant l'atenció de la criatura en la forma corregida.



Com explicaries la frase "Lo ha rompido todo"? Aquesta frase està relacionada amb una de les funcions de la intervenció, ja que es fa referència a la funció metalingüística

Un exemple d'aquesta funció metalingüística és quan diu l'Ana diu: "Pero, ¿para qué és la banera? i la mare contesta: "Bandera" i l'Ana respon: Banera. Es pot observar com hi ha una correcció el focus és en la correcció de la pronunciació de la paraula

3. Quines estratègies d'interacció segueix?

Pel que fa a les estratègies d'interacció que se segueixen en aquest diàleg, trobem la reformulació pel fet que la mare reformula allò que diuen els seus fills com és el cas de:

"Madre: ¡Ayyyy! Lo ha dompido todo."

"Ana: Hombre, no, no lo ha roto todo..."

A continuació, la correcció implícita /explícita, que observem en la següent part del diàleg:

"Madre: Bandera"

"Ana: Banera"

"Pablo: ¿Nanera?"


"Madre: Sí mira. Pablo te pide permiso. Dile: Ana, ¿Te puedo ayudar?"

"Pablo (Mirando a su madre). Ayudá Nana."

"Madre (Con el niño, señalando a la niña). Así... dile: ¿Te puedo ayudar?, que me gusta jugar contigo".

Les expressions valoratives d'elogi trobem un exemple del diàleg com és el cas de:

"Pablo: (Acercándose) Pone pablo..

"Madre: ¡Anda! Sí que es bonita... Mira Pablo, ¿Quieres poner mejor esta de aquí? Toma, toma esta bandera roja.

Es pot observar que és una valoració de tipus assertiva. Aquí la mare està elogiant la intervenció del Pablo.

Finalment, cal destacar que no hi ha cap diàleg que estigui vinculat amb la sobreinterpretació, l'encadenament i l'expansió.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...