Breu resum de la lectura
La cinquena lectura anomenada “Nascuts per llegir… Es neix lector, o se’n fa?” ens planteja diverses perspectives envers aquesta mateixa pregunta i inicia l’article amb les característiques més importants sobre el fet de saber llegir i escriure.
Ens menciona que cal que sapiguem llegir i escriure per poder construir i ampliar el nostre coneixement sobre tot allò que ens envolta i tot allò que som.
L’autora destaca que els infants tenen una predisposició innata per llegir i escriure i aquest forma part del seu món, fet que demostra que els infants ja tenen certa experiència sobre la llengua escrita quan arriben al centre educatiu. Per tant, com a docents, hem de tenir en compte que no estan partint de zero, sinó que ja tenen molt après i constantment reben estímuls que es troben al seu entorn que els aboquen a llegir o escriure.
D’altra banda, també es tracta la lectura com a habilitat que es desenvolupa al llarg del temps a través de l’aprenentatge als estímuls adequats. Tot i això, cal donar importància a entendre aquest aprenentatge com a un procés que fa l’infant de forma individual i actiu, ja que quan els nens i nenes interactuen amb el món que els envolta i reben el suport dels docents i família, així com altres persones adultes, estan aprenent.
Finalment, veiem com la pregunta del títol (“Es neix lector, o se’n fa?”) no s'acaba de resoldre al llarg de l’article, ja que en podem veure diferents punts de vistes. Tot i això, si que podem veure un clar referent de com ser un docent que incita als infants a llegir i escriure, tot sent un bon model de la llengua.
Alguns interrogants que planteja i que formularíeu a l’autor
L’interrogant que la lectura em genera està enfocat en com ha de ser la forma en la qual s’ha de dur a terme un bon model-referent de docent per incentivar a l’interès i hàbit de lectura i escriptura per part dels infants.
Comentari personal
Considero que aquest article és interessant, ja que fa reflexionar sobre la realitat del paper de l’adult pel que fa a l’aprenentatge de l’infant a llegir i escriure. Ens adonem que el o la docent ha de ser un referent de forma que el nen o nena pugui adquirir o iniciar el seu hàbit de llegir i escriure.
Destaco la importància de tenir en compte les capacitats i necessitats de cada infant a l’hora de poder generar un ambient que generi suport i incentivi l’interès per poder llegir i escriure, tot tenint en compte que l’entorn té un paper fonamental envers aquests.
Imatge + Enllaç amb la font de la imatge
Seleccionar entre tres-cinc paraules clau del text
Lectura
Escriptura
Infants
Competències
Aprenentatge
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada