dimarts, 30 de maig del 2023

TASCA 4. LLEGIR I PARLAR

 TASCA 4: LLEGIR I PARLAR

Font: Fundación Arquia

Context: en quina situació es produeix aquest diàleg? Quina relació hi ha entre el context i el diàleg?

La mestra està llegint el conte als nens de dos anys i els fa preguntes perquè participin en la conversa i comparteixin el que han entès. Carla i Joel, dos dels nens, responen entusiasmats, assenyalant els porquets a la il·lustració del llibre i mencionant els materials de les cases.

La mestra destaca que la casa feta de pedra és la més forta i els pregunta què va fer el llop quan no va poder enderrocar-la. Els nens responen que el llop es va pujar a la casa i va entrar per la xemeneia.

El fragment mostra com la mestra fomenta la participació activa dels nens en la lectura del conte, estimulant la seva comprensió i promocionant el diàleg entre ells. Aquesta activitat contribueix al desenvolupament del llenguatge, l'atenció i l'interès per la lectura en els nens.

Interacció adult - infants: quin rol hi té l'adult? quins mecanismes de participació desplega?

En el text, l'adult, que és la mestra, té un rol actiu i guia l'activitat de lectura i participació dels nens. La seva funció principal és fomentar el diàleg, estimular la comprensió i promoure la participació dels nens en la conversa sobre el conte dels Tres Porquets.

La mestra utilitza diversos mecanismes de participació per involucrar els nens:

Formula preguntes: La mestra fa preguntes obertes als nens, com "Què va passar?", "Quants porquets hi havia?", "De què era l'altra casa?", perquè ells compartissin les seves idees i coneixements sobre la història.

Convida a explicar: La mestra anima els nens a explicar el que va succeir al conte. Per exemple, li demana a la Carla que expliqui què va passar i quantos porquets hi havia.

Interacció infants - infants: com es relacionen entre ells? quines diferències s'hi pot veure?

Interacció entre els nens entre ells: Els nens, com Carla, Joel i Marta, també interactuen entre ells. Es donen suport i s'animen mútuament en les seves respostes i contribucions. Per exemple, quan la mestra pregunta sobre la casa feta de pedra, Joel i Carla salten amb entusiasme, mostrant una connexió i entusiasme compartit.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...