En aquesta lectura les autores ens exposen la importància de la pràctica de l'oral en les aules i ens ofereixen recursos de suport, per tal de vetllar per un desenvolupament òptim en la parla dels infants.
En primer lloc, es dona rellevància al paper de l'escola com a potenciador de l'habilitat comunicativa en les vides dels i les alumnes, pel fet que és en aquest espai on interactuen amb els seus iguals i al mateix temps tenen diversos adults de referència.
Seguidament, ens exposen la realitat de les necessitats i interessos diversos que ens podem trobar a les nostres aules. És per això, que cal tenir present que amb alumnes amb altres necessitats haurem de detectar possibles indicis, per tal d'adaptar les pràctiques orals.
En la lectura se'ns presenten diverses eines, com ara l'afecte, el contacte visual, la claredat de les idees o el to, que són necessàries per poder gaudir d'un bon ensenyament de la parla amb els infants. És crucial que les docents adoptin aquestes eines per ser un bon model de referència per als més petits i petites.
Continuant amb la idea anterior, se suggereix a les mestres fer un enregistrament de la seva actuació a les aules, per veure d'aquesta manera possibles canvis que poden fer per integrar a tots els alumnes.
Paral·lelament, és molt significatiu que els nens i nenes es trobin en un entorn segur. Només així podran aprendre de manera més lliure, amb confiança, sense por a equivocar-se.
Per anar acabant, afirmen que la lectura de contes sense el suport dels contes, pot arribar a ser una bona opció per fomentar la imaginació dels infants.
Finalment, també cal tenir presents tots els aspectes esmentats a l'hora de la comunicació amb les famílies. És vital parlar des del respecte i procurar utilitzar paraules positives per tractar els infants.
Des del meu punt de vista, considero que el contingut de l'article ha estat molt adient, en primer lloc, per la seva claredat i l'exposició coherent dels aspectes més destacats i, en segon lloc, pel fet que penso que és necessari tenir en compte el rol de les mestres i donar-les així eines per la resolució d'aspectes molt importants en les aules d'infantils, com és el cas de la comunicació i la parla.
Un cop analitzat el contingut de la lectura, m'agradaria proposar a les autores, alguns interrogants que em queden pendents de resoldre: quines eines donaríeu a una mestra que rep indicis que els seus alumnes presenten dificultats per continuar amb la dinàmica de la classe?
Paraules clau: eines, espai segur, respecte, indicis.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada