dilluns, 29 de maig del 2023

Tasca 10- Diàleg entre mestres

 


DIÀLEG ENTRE MESTRES

            

Quines pràctiques els han cridat l'atenció a l'escola que han visitat?

Les pràctiques que més els han cridat l'atenció als docents estan relacionades amb l'espai i els materials, els quals els han semblat suggerents i estimulants, i també la participació dels mestres i infants en les propostes que se suggereixen al diàleg. Han observat infants de diferents edats interactuant, amb els diferents ambients i materials de cada espai. També els ha agradat que cada aula estigués enfocada i destinada a algun àmbit concret i els espais de lliure circulació amb activitats autònomes per ells.

 

Per què els han cridat l'atenció?

El motiu pel qual els han cridat l'atenció les pràctiques que es realitzen és perquè han vist que les propostes que fan al centre són diferents de la seva escola. S'han adonat que les propostes són diferents del que coneixen i al que porten a terme en el seu centre educatiu. Per tant, la visita els ha ajudat a tenir recursos per poder aplicar a la seva escola. El professorat també ha vist que el fet de dur a terme activitats més autònomes fa que els mestres confiïn tant en els infants com a ells mateixos i a respectar els ritmes d'aprenentatge.

Reflexionant sobre el que han vist acaben reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple.

Alguns dels exemples que es poden observar al llarg del diàleg són:

  • “Marcos: La coordinadora explico que han ido evolucionando e introduciendo cambios a medida que se han ido sintiendo cómodas o realmente convencidas de que esos cambios mejorarían la participación, la interacción entre ellos y la inclusión de todos. Y creo que esa es una buena estrategia. Nosotros solo nos estamos planteando dejar más espacio para la actividad libre, para la interacción libre, para incrementar la iniciativa de algunos y dejar que decidan solos, observar a algunos niños...”
  •  Ester: “Quizás, pero estoy convencida de que los materiales disponibles a la interacción son muy importantes, pensad cómo ha cambiado nuestra relación y la de los niños con los libros después de aquella formación sobre literatura y lectura. Les hemos ido ofreciendo productos más interesantes y de mejor calidad ilustrativa y literaria, les hemos ido leyendo regularmente. A lo mejor el paso siguiente es animarlos a que inventen sus historias, como dices que hacen las maestras que habéis visitado...” 

Quines conclusions extreuen sobre el grau d'intervenció dels docents?

Les conclusions principals que extreuen són sobre la intervenció dels mestres en relació amb els aprenentatges dels infants. Es pot veure com depenent del rol del mestre influeix d’una manera o una altra l’evolució de la situació, ja que si els mestres haguessin intervingut en algunes ocasions en comptes d'observar, hauria evolucionat d'una forma diferent.

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...