DIÀLEG ENTRE MESTRES
Quines pràctiques els han cridat l'atenció a
l'escola que han visitat?
Les pràctiques que més els
han cridat l'atenció als docents estan relacionades amb l'espai i els
materials, els quals els han semblat suggerents i estimulants, i també la
participació dels mestres i infants en les propostes que se suggereixen al
diàleg. Han observat infants de diferents edats interactuant, amb els diferents
ambients i materials de cada espai. També els ha agradat que cada aula estigués
enfocada i destinada a algun àmbit concret i els espais de lliure circulació
amb activitats autònomes per ells.
Per què els han cridat l'atenció?
El motiu pel qual els han cridat l'atenció les
pràctiques que es realitzen és perquè han vist que les propostes que fan al
centre són diferents de la seva escola. S'han adonat que les propostes són
diferents del que coneixen i al que porten a terme en el seu centre educatiu.
Per tant, la visita els ha ajudat a tenir recursos per poder aplicar a la seva
escola. El professorat també ha vist que el fet de dur a terme activitats més
autònomes fa que els mestres confiïn tant en els infants com a ells mateixos i
a respectar els ritmes d'aprenentatge.
Reflexionant sobre el que han vist acaben
reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple.
Alguns dels exemples que es poden observar al
llarg del diàleg són:
- “Marcos: La
coordinadora explico que han ido evolucionando e introduciendo cambios a
medida que se han ido sintiendo cómodas o realmente convencidas de que
esos cambios mejorarían la participación, la interacción entre ellos y la
inclusión de todos. Y creo que esa es una buena estrategia. Nosotros solo
nos estamos planteando dejar más espacio para la actividad libre, para la
interacción libre, para incrementar la iniciativa de algunos y dejar que
decidan solos, observar a algunos niños...”
- Ester: “Quizás, pero estoy convencida de
que los materiales disponibles a la interacción son muy importantes,
pensad cómo ha cambiado nuestra relación y la de los niños con los libros
después de aquella formación sobre literatura y lectura. Les hemos ido
ofreciendo productos más interesantes y de mejor calidad ilustrativa y
literaria, les hemos ido leyendo regularmente. A lo mejor el paso
siguiente es animarlos a que inventen sus historias, como dices que hacen
las maestras que habéis visitado...”
Quines conclusions extreuen sobre el grau
d'intervenció dels docents?
Les conclusions principals
que extreuen són sobre la intervenció dels mestres en relació amb els
aprenentatges dels infants. Es pot veure com depenent del rol del mestre
influeix d’una manera o una altra l’evolució de la situació, ja que si els
mestres haguessin intervingut en algunes ocasions en comptes d'observar, hauria
evolucionat d'una forma diferent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada