dimarts, 30 de maig del 2023

Tasca 10: Diàleg entre mestres


TASCA 10: DIÀLEG ENTRE MESTRES

  • Quines pràctiques els han cridat l'atenció a l'escola que han vistat?
En primer lloc, els sorprèn els espais i materials siguin suggeridors, estimulants i facilitadors pels infants, i que ells dialoguin sobre tot allò que estan manipulant.

També els hi ha cridat l'atenció que els infants, sense tenir en compte l'edat que tenen, interactuin tots amb tots. Es mouen per l'espai

de manera lliure, es poden trobar amb diferents temes segons el lloc on van, i a més, que hi hagi diferents materials pels diferents espais. 

Per altra banda, l’escola ofereix ambients on l’infant sempre és el protagonista. Així doncs, podem veure com l’escola vetlla per millorar la participació, interacció i inclusió entre l’equip docent i les famílies, les quals es mostren participatives i col·laboradores. Per concloure, la diferència principal entre els diferents centres és la intervenció docent i no tant els aspectes relacionats amb els materials i ambients en particular.  

 

  • Per què els han cridat l'atenció?

Perquè la pràctica docent és molt bona i diferent del que coneixen. Es sorprenen com s’organitzen, treballen i exerceixen la seva tasca com a mestres. Veuen l’escola com un referent a seguir.  

 

  • Reflexionant sobre el que han vist acaben reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple. 

Alguns dels exemples són:

  • Marcos “(...) Nosotros solo nos estamos planteando dejar más espacio para la actividad libre, para la interacción libre, para incrementar la iniciativa de algunos y dejar que decidan solos, observar a algunos niños...”

  • Ester: “Quizás, pero estoy conencida de que los materiales disponibles a la interacción son muy importantes, pesnad cómo ha cambiado nestra relación y la de los niños con los libros después de aquella formación sobre litertura y lectura. Les hemos ido ofreciendo productos más interesantes y de mejor calidad ilustrativa y literaria, les hemos ido leyendo regularmente. A lo mejor el paso siguiente es animarlos a que inventen sus historias, como dices que hacen las maestras que habéis visitado...” 

  • Quines conclusions extreuen sobre el grau d'intervenció dels docents? 

  • És més important la intervenció docent i no tant els aspectes relacionats amb els materials i ambients en particular. 

  • Fer petits canvis per a millorar la participació, la interacció i la inclusió 

  • Deixar més espai per l’activitat lliure, la interacció lliure... perquè siguin més autònoms 

  • Volen animar els infants a crear les seves pròpies històries 

  • No sempre s’ha d’observar, també hem d’intervenir quan ho creguem necessari.

  • Cal respectar el ritme de cada infant i, això és la clau d’una bona intervenció. Se'ls ha de motivar, però s’ha de respectar els interessos dels infants.





Font: https://natibergada.cat/com-potenciar-el-dialeg-a-laula/


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...