ELS NENS FILÒSOFS (2)
Nombre de torns dels alumes i de la mestra
Nombre de torns dels alumnes: 62
Nombre de torns de la mestra: 28
El diàleg a estudiar està format per 90 interaccions, de les quals 62 són de l’alumnat i 28 de la mestra. S’observen més interaccions, tant elaborades com llargues, de l’alumnat que per part de la mestra, ja que la mestra només intervé per fer alguna pregunta, per escoltar els seus alumnes, per redirigir la conversa i per resoldre conflictes.
Aquest diàleg és ric, ja que la mestra parla menys que els infants. Dos terços són intervencions dels alumnes i un terç són de la mestra.
Temes tractats
Diferències entre ells i les persones de la tercera edat.
Diferències entre blancs i negres.
Diferències entre animals i humans.
Diferències entre ells i els discapacitats.
Diferències entre dones i homes.
Similituds entre ser negre i estar fort.
Similituds entre ser petit i estar malalt.
Raonaments a destacar
“A mi padre se le nota que está discapacitado’’.
“Mi mamá y yo somos del mismo color. Nos parecemos y tenemos la misma diferencia’’.
“Por ejemplo, los elefantes tienen cuatro pasos (patas) y los humanos andan con dos… con dos pies”.
“No me gusta ser negro”.
“Intentamos saber si los animales son hombres como nosotros”.
“Somos iguales, pero ellos son diferentes. Tienen sangre como nosotros, somos iguales, pero son diferentes, las dos cosas a la vez”.
“Me gustaría ser blanco porque los blancos son más simpáticos”.
“Los negros son más fuertes que los blancos”.
“Si hay alguien blanco, los bebés saldrán blancos”.
“La palabra mestiza, ¿Que significa?” “Es negro mezclado con blanco y sale café”
“He dicho que no puede andar como yo, pero que sabe hacer cosas como yo”
Els infants relacionen els seus coneixements i fan les seves pròpies interpretacions amb l’opinió dels altres, expressen les idees que tenen i donen la seva opinió.
Funcions de les intervencions
INFORMAR
Infant: “La diferencia significa que, a veces, son las personas ancianas, los discapacitados. Ellos son las cosas diferentes, y los animales son diferentes”
Infant: “A veces hay chicos que llevan el pelo largo como las chicas. Florent, por ejemplo. Pero no significa que sea chica porque lleva el pelo largo. Es porque el pelo le creció y no podía cortárselo”
OBTENIR INFORMACIÓ
Mestra: ‘’¿Tienes un motivo, una explicación?’’
Mestra: ‘’¿Pensáis que al tener la piel de otro color, es más fuerte que él?’’
REGULAR L’ACCIÓ
Mestra: “Basta ya, Shana, por favor”
GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS
Infant: “No estoy de acuerdo con Yanis”
Mestra: ‘’Deja que se explique’’
METALINGÜÍSTICA
Mestra: “Que significa la palabra mestiza?”
Mestra: ‘’¿Pequeño significa estar enfermo?’’
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada