dimarts, 30 de maig del 2023

Tasca 9: Reflexió sobre el conte de Ramon Solsona “Cerezo rosa”

Tasca 9: Reflexió sobre el conte de Ramon Solsona “Cerezo rosa” 

Ramon Solsona és un autor que escriu les seves novel·les i contes partint de les seves anècdotes del dia a dia. És un escriptor que es planteja més interrogants que no pas respostes i li agrada que les seves lectures facin reflexionar al lector.  

Un cop havent escoltat la lectura del conte el “Cerezo rosa” on en cap moment es veu exemplificat el gènere del narrador, va fer que tots nosaltres ens quedéssim impactats i sorpresos, ja que ningú s’esperava el final. Tots nosaltres vam pensar que el protagonista que parlava era un home quan realment era una història d’una aventura amorosa d’una relació heterosexual. 

Aquest conte ens va captivar des del primer moment amb la seva trama fascinant i misteriosa. L’autor en aquest conte ens planteja una trama enginyosa plena de sorpreses que ens van fer despertar preguntes i, a la vegada ens va transmetre tota una lliçó. La història que s’explica en aquest conte, és complexa i ens fa emergir en un joc d’enginys per poder resoldre els secrets que amaga la trama fent-nos replantejar si estem plens d’estereotips i prejudicis socials o vivim lliures d’aquests. Sovint tendim a fer referència que els estereotips són per culpa de la societat, però en el fons, no és així, els estereotips i els prejudicis ens els creem nosaltres mateixos i en certes ocasions, inconscientment, els anem alimentant encara més.  

El fet de no saber com acaba la història fins al final i que al llarg de la trama et vagis imaginant una història completament diferent de la història en què acaba el conte, fa que fins a l’últim moment tinguem el cor encongit i ens mantinguem expectants per conèixer com acaba la història 

Aquest conte em va agradar molt i considero que ajuda molt al lector a qüestionar-se aspectes de la seva vida que a vegades costa de parar a pensar-hi i acceptar que no tot el que pensem i sentim és correcte.  

És una obra que considero que no deixarà a cap lector indiferent i, que el fet que estigui plena de tantes emocions captiva al lector.  

Finalment, vull afegir que em va agradar l’experiència que el professor ens llegís un conte per adults, ja que sempre quan sentim a parlar de contes ens ve la imatge d’un conte infantil quan realment no és així. Un conte pot ser tant per aprendre els infants com els adults. Els contes són educatius per tots i totes.  

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...