dilluns, 29 de maig del 2023

Tasca 11: "Els nens filòsofs (2)"

 C. La llibertat: 57:11 a 01:06:13

Respon aquests punts, exemplificant-los:

1. Nombre de torns d'alumnes i torns de la mestra

Podem dir que el torn dels infants representa ⅔ en el diàleg i la mestra ⅓. Els infants intervenen sobre el que deien els altres i la mestra ha fet intervencions per fer que es concentressin els alumnes i per fer un resum sobre què s’estava parlant.

2. Temes abordats

  • La llibertat

  • L’embaràs i el part (un nen diu: has pedido al bebé que tienes en la barriga)

  • El càstig

  • Adultesa

  • El mal (los ladrones)

3. Raonaments destacats

Durant el debat sobre la llibertat, els infants expressen què els adults són lliures perquè són grans i poden fer tot el que vulguin, és a dir, actuar amb llibertat. Però, ens crida l’atenció la reflexió d’una nena  no pensa el mateix i diu que el seu pare treballa molt i ell no és lliure.


4. Funcions de les intervencions

4.1. INFORMAR 

Es produeix una conversa entre dos infants on un explica que en el lloc on va de vacances pot anar sol pel carrer, mentre que un altre infant l’adverteix dels perills que això comporta.

  • Infant 1: Un señor te puede secuestrar en un camión y cortarte el cuello.

  • L’infant 2, no es mostra preocupat per això, li explica que això al seu lloc de vacances no passa, també li dona explicacions com que “en vacaciones no hay ladrones”.

Si la mestra hi intervé a temps pot ser una bona oportunitat per a informar de cara a la resta del grup.

4.2. OBTENIR INFORMACIÓ 

La mestra fa preguntes seguint el fil conductor del tema principal “la llibertat”. 

4.3. REGULAR L’ACCIÓ 

Mestra: cerramos la boca. Nos callamos. → aquí està demanant que els infants deixin de parlar i es concentrin en el que estaven parlant.

4.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS

Mestra: si hablais todos a la vez no os oigo. → aquí està demanant que no parlin tots a l’hora perquè sinó no pot saber el que diu cada persona.

4.5. METALINGÜÍSTICA  

La mestra fa un breu resum del que han parlat fins ara “Algunos estáis de acuerdo y otros no (…)” i torna a preguntar als infants per veure si el que han dit anteriorment coincideix novament. 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...