dilluns, 29 de maig del 2023

Tasca 11: Els nens filòsofs

E. L'acte de reflexionar: 01:10:40 a 01:14:04 

Respon aquests punts, exemplificant-los: 

  • Nombre de torns d'alumnes i torns de mestra 
    • Infant 1: 6 
    • Infant 2: 3 
    • Infant 3: 2 
    • Infant 4: 3 
    • Infant 5: 9 
    • Infant 6: 10 
    • Infant 7: 1 
    • Infant 8: 2 
    • Infant 9: 1 
    • Mestra: 22 

Tota infants: 37

Total: 59 

El diàleg és molt fluid i equilibrat, els alumnes són els que agafen més pes en la conversa i la mestra només els acompanya fent preguntes per aprofundir i seguir un fil conductor. 


  • Temes abordats 
    • Reflexionar 
    • Pensar 
    • Acte de dormir 
    • Parlar 
    • Somnis 
    • Filosofia 
    • Entendre 
    • Escola 

  • Raonaments destacats 
    • Infant 1: no li agrada reflexionar perquè dura molt. 
    • Infant 2: li agrada reflexionar perquè li dona idees per fer coses. 
    • Infant 3: el cervell lajuda a pensar i a parlar. 
    • Infant 4: els somnis són igual que quan penses i és bonic somiar. 
    • Infant 5: no li agrada reflexionar perquè les mestres l’obliguen fent filosofia. Totes les nenes de l’escola l’obliguen a reflexionar i no li agrada i els diu que com no estan al seu cos no el poden dirigir. En canvi diu que els nens no l’obliguen a reflexionar. 
    • Infant 3: quan estiguin a primària deixaran de fer filosofia i ja no hauran de reflexionar. 
    • Infant 1: quan ja no estigui a l’escola, podrà pensar amb els seus pares i farà filosofia amb ells perquè tindran una espelma. 
    • Infant 6: l’any que ve trobarà a faltar l’escola perquè li agrada estar allà, ja que a primària serà més difícil. 

  • Funcions de les intervencions 
    • INFORMAR: 
      • Mestra: ¿Que las chicas te obliguen a contestarles o que...?” 
    • OBTENIR INFORMACIÓ: 
      • Mestra: ¿Por q no? 
      • Mestra: “¿Te gusta o no te gusta?” 
    • REGULAR L’ACCIÓ: 
      • Mestra: “N’Dikou, ¿te gusta o no te gusta?” 
    • GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS: 
      • Mestra: “¿Quién te obliga? Me interesa.” 
      • Mestra: “¿Como te obligan? 
    • METALINGÜÍSTICA: 
      • Infant 2: “Porque cuando tenia cuatro años, no lo “entendiba” / Mestra: “Entendia” / Infant 2: “Pero cuando empecé a tener cinco años, “entendiba, pero no se si lo entenderé cuando esté en primaria. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...