E. L'acte de reflexionar: 01:10:40 a 01:14:04
Respon aquests punts, exemplificant-los:
- Nombre de torns d'alumnes i torns de mestra
- Infant 1: 6
- Infant 2: 3
- Infant 3: 2
- Infant 4: 3
- Infant 5: 9
- Infant 6: 10
- Infant 7: 1
- Infant 8: 2
- Infant 9: 1
- Mestra: 22
Tota infants: 37
Total: 59
El diàleg és molt fluid i equilibrat, els alumnes són els que agafen més pes en la conversa i la mestra només els acompanya fent preguntes per aprofundir i seguir un fil conductor.
- Temes abordats
- Reflexionar
- Pensar
- Acte de dormir
- Parlar
- Somnis
- Filosofia
- Entendre
- Escola
- Raonaments destacats
- Infant 1: no li agrada reflexionar perquè dura molt.
- Infant 2: li agrada reflexionar perquè li dona idees per fer coses.
- Infant 3: el cervell l’ajuda a pensar i a parlar.
- Infant 4: els somnis són igual que quan penses i és bonic somiar.
- Infant 5: no li agrada reflexionar perquè les mestres l’obliguen fent filosofia. Totes les nenes de l’escola l’obliguen a reflexionar i no li agrada i els diu que com no estan al seu cos no el poden dirigir. En canvi diu que els nens no l’obliguen a reflexionar.
- Infant 3: quan estiguin a primària deixaran de fer filosofia i ja no hauran de reflexionar.
- Infant 1: quan ja no estigui a l’escola, podrà pensar amb els seus pares i farà filosofia amb ells perquè tindran una espelma.
- Infant 6: l’any que ve trobarà a faltar l’escola perquè li agrada estar allà, ja que a primària serà més difícil.
- Funcions de les intervencions
- INFORMAR:
- Mestra: “¿Que las chicas te obliguen a contestarles o que...?”
- OBTENIR INFORMACIÓ:
- Mestra: “¿Por qué no?”
- Mestra: “¿Te gusta o no te gusta?”
- REGULAR L’ACCIÓ:
- Mestra: “N’Dikou, ¿te gusta o no te gusta?”
- GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS:
- Mestra: “¿Quién te obliga? Me interesa.”
- Mestra: “¿Como te obligan?”
- METALINGÜÍSTICA:
- Infant 2: “Porque cuando tenia cuatro años, no lo “entendiba” / Mestra: “Entendia” / Infant 2: “Pero cuando empecé a tener cinco años, “entendiba, pero no se si lo entenderé cuando esté en primaria”.
- La filosofía estimula la actitud preguntona de los niños. (2016, August 2). Alfilo; Alfilo | Revista digital de la Facultad de Filosofía y Humanidades | UNC. https://ffyh.unc.edu.ar/alfilo/la-filosofia-estimula-la-actitud-preguntona-de-los-ninos/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada