dimecres, 24 de maig del 2023

Tasca 2: "L'ofici d'ensenyar"

  • El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? 

La primera situa la preocupació educativa en la necessitat d’establir uns estàndards que donin compte dels resultats i l’autonomia dels docents i escoles, mentre que la segona té l’objectiu d’entendre millor l’aula i el docent és vist com a algú capaç de plantejar-se reptes, reflexionar i avaluar la seva pràctica docent. 

 

  • Amb quina de les dues maneres t'identifiques més i per què? 
Com diu el text, "allò que s’ensenya no és sempre ni necessàriament allò que s’aprèn" i estic completament d'acord. És per aquest motiu em decanto cap a un equilibri entre les dues perspectives, ja que penso que és important intentar arribar a una estandardització de l'educació arreu perquè se segueixin uns mateixos objectius i finalitats, però també penso que els docents han de tenir certa autonomia per poder decidir com fan la seva pràctica docent i què volen ensenyar als infants seguint les metodologies que trobin més idònies en cada moment en funció del seu alumnat. Ens hem de plantejar reptes, reflexionar sobre el perquè fem cada activitat i avaluar no només els resultats, sinó tot el procés d'aprenentatge dels infants.  

 

  • Quin sentit pren la metàfora del "rai" en aquest text? 

La metàfora del rai diu que en un model de col·laboració entre investigadors educatius i docents, l’única condició per poder navegar és lligar els troncs amb la proximitat i distància justa perquè l’aigua pugui passar a través i la barca floti i al mateix temps no s’enfonsi. El nus entre els troncs seria el compromís perquè tot funcioni i es pugui navegar, que aquí és on es veu la comparativa amb el món educatiu. S'ha d’establir una relació estreta i un vincle fort entre els membres de la comunitat educativa perquè l’educació funcioni, es treballi cooperativament i tothom s’impliqui en la seva tasca, si algú no està d’acord en algun aspecte, s’ha de debatre-ho i arribar a acords perquè tothom se senti inclòs i partícip i es vagi a la una per una educació de qualitat.  

 

  • Què creus que volen dir els autors quan afirmen que "la innovació noi és nova"? 

Quan diuen aquesta frase, es refereixen al fet que l’educació no ha començat a canviar tot just ara, sinó que des de sempre s’ha anat innovant i evolucionant per cobrir les necessitats i atendre a les demandes socials del moment. 

 

  • Què és per a tu ser innovador? 

Per mi ser innovador és no conformar-se amb el que s'ha fet tota la vida perquè ho marcava el currículum d'Educació Infantil, és saber anar més enllà, qüestionar-se el perquè es fan les diferents propostes didàctiques i observar el que passa diàriament dins l'aula per detectar les necessitats particulars dels nostres alumnes i buscar solucions que ajudin a millorar la nostra pràctica docent i la qualitat educativa que els proporcionem. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...