Tasca 2 - L’ofici d’ensenyar. |
El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? |
SAWA (School Autonomy With Accountability): situa la preocupació educativa en la necessitat d’establir uns estàndards que donin compte dels resultats i considera important l’autonomia dels docents. SwafS (Science with and for Societies): dóna preponderància a les maneres d’integrar la recerca i la pràctica educatives en la creació de coneixement i l’objectiu és entendre millor l’aula i el docent. |
Amb quina de les dues maneres t'identifiques més i per què? |
Amb les dues, però, em quedo amb la segona perquè s'enfoca en la cerca educativa i porjecció de noves maneres d'integrar coneixements. |
Quin sentit pren la metàfora del "rai" en aquest text? |
"Un model de col·laboració entre investigadors educatius i docents, l’única condició per poder navegar és “lligar bé els troncs i encertar la relació entre proximitat i distància justa, com perquè l’aigua pugui passar a través i no la trenqui. A més, El nus entre els troncs seria el compromís, “en què el vincle, paradoxalment és el que allibera” (p. 77) |
Què creus que volen dir els autors quan afirmen que "la innovació noi és nova"? |
Volen ensenyar a la societat que des de fa milers i milions d'anys la innovació de les diferents maneres d'ensenyar ha estat present. Per tant, la història del món educatiu és un món ple de canvis constants des dels seus inici, sobretot, trobem canvis en les diferents formes d'ensenyar (metodologies). |
Què és per a tu ser innovador? |
Ser innovador és tenir una sèrie de qualitats que et permetin ser creatius i millorar les condicions de vida, escolars, econìmiques, culturals, materials, etc.d'una persona, animal o cosa. A més, també podria considerar-se millorar una de les qüestions anteriors existents en benefici social o individual. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada