dilluns, 29 de maig del 2023

TASCA 2: L'OFICI D'ENSENYAR

                                

    1. Primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase?

Una manera d'entendre l'ensenyament és  orientant l’educació cap a un sistema capaç de valorar els progressos en termes de resultats mesurables. L'altre, en canvi, es basa a entendre'l  com un progressiu ingrés a comunitats de discurs i com a resultat de la construcció conjunta del saber. 

     2. Amb quina de les dues maneres t'identifiques més i per què?

Personalment, em sento més identificada amb la primera manera d'entendre l'ensenyament, ja que crec que l'Educació ha de valorar els esforços que fan els infants a l'escola gràcies a la interacció amb els seus iguals i l'entorn que l'envolta en comptes dels resultats que obtenen.

     3. Quin sentit pren la metàfora del "rai" en aquest text?

Com bé s'indica al text, per tal de navegar és necessari que lliguem bé els troncs, la qual cosa es tradueix en enfortir la relació entre els contextos que afecten en els infants (família-escola), el nus entre els troncs és el compromís, el vincle i l'acció conjunta entre aquests per mantenir l'infant estable perquè continuï endavant en el sistema educatiu. Per tant, considero que la metàfora fa referència a la necessitat de col·laboració entre els contextos pròxims de l'infant, la qual cosa permetrà que aquest darrer es desenvolupi correctament, obtenint així un bon resultat (navegar). 

    4. Què creus que volen dir els autors quan afirmen que "la innovació no és nova"?

Els autors assenyalen que "la innovació no és nova", ja que des d'anys enrere ja existia a través d'accions que anteriorment es veien com molt arriscades com el fet d'introduir a les nenes en el sistema escolar (impulsat per Jan A. Comenius), la qual cosa està present en el nostre sistema educatiu.


    5. Què és per a tu ser innovador?

Personalment, considero que ser innovador és considerar que les propostes o activitats més dinàmiques són més adequades per al desenvolupament de l'infant que aquelles estratègies més tradicionals, que just el que causa és que els alumnes no sentin motivació ni interès per allò que es fa a l'aula.


                                  Emprenedoria i Innovació Social

https://www.uab.cat/web/coneix-la-facultat/emprenedoria-a-la-facultat/emprenedoria-i-innovacio-social-1345819040551.html 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...