|
D1 “Pensar” |
D2 “Filosofia” |
D3 “Què és un amic” |
Preguntes |
La mestra introdueix el tema amb
unes titelles que criden l’atenció dels infants. A l'inici, són elles les que
els hi pregunten als infants que és el que tenen al cap? A continuació, la mestra va fent
diferents preguntes i en funció de les respostes dels infants ella segueix la
seva explicació. La mestra fa preguntes concretes, prevenint el que creu que
contestaran els infants. |
La mestra tota l’estona fa la
mateixa pregunta, sense variar. |
La mestra planteja una primera
pregunta: “Què és un amic?”. A mesura que avança la sessió, la mestra va fent
diferents preguntes a mesura que els infants van explicant les seves
experiències. |
Respostes |
En aquesta escena hi ha
participació i interacció per part dels infants. La majoria d’ells i elles
contesten a les diferents preguntes que va fent la mestra. I sembla que
responen el que la mestra vol que diguin. |
Els alumnes no responen. No hi
ha participació per part dels alumnes a l’hora de contestar les preguntes.
Els infants no saben què dir. |
Els alumnes participen més que
en l’última sessió perquè el d’avui és un tema més proper al seu dia a dia.
No és tan abstracte i tenen experiències pròpies per explicar. |
Retorn |
S’observa com hi ha molta
connexió entre les respostes dels alumnes i les preguntes de la mestra. Això
fa que ella pugui anar construint i dirigint la conversa cap a on ella vol en
funció de les respostes. Totes les respostes són vistes com a vàlides. |
La mestra no sap com gestionar
el fet que els alumnes no contestin, però, tot i això, continua formulant la
mateixa pregunta. Segurament la pregunta és massa complexa, i per això no
contesten. No hi ha concreció, és una tema massa abstracte pels infants. |
El fet que les preguntes
estiguin relacionades amb la vida dels infants i la seva gran participació
ajuda a la mestra a concretar les pròximes preguntes que fa gràcies a les
experiències dels infants. |
Tema |
La capacitat de
reflexionar i pensar Sabem què
pensem perquè parlem |
La filosofia i
la capacitat de reflexionar |
L’amistat i
l’amor |
Reflexió posterior de les mestres |
Les mestres comenten que els
pares estaven ansiosos per saber com havia anat la primera sessió. La mestra
que ha fet la classe comenta com s’ha desenvolupat i destaca alguns
comentaris d’alguns dels infants. Afegeix que l’intercanvi ha sigut
interessant, la idea de parla i la reflexió. |
En sortir al pati es veu com la
mestra li explica a una altra companya que en aquesta sessió no han pogut fer
res de res. Afegeix que ha sigut molt desestabilitzador, que s'ha allargat
massa i que no ha aconseguit treure'ls res. Tot i que ella estava convençuda
que els infants dirien alguna cosa, tots estaven en blanc i no tenien res a
dir. |
En aquest fragment no es mostra
la reflexió posterior de les mestres. Tot i això, podem relacionar que pot
ser que la mestra vagi fent una reflexió interior perquè podem veure com al
vídeo va fent preguntes als infants en funció al que van contestant els infants. Per tant, la mestra
pensa en funció als interessos d’ells. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada