dimarts, 9 de maig del 2023

Tasca 5: Nens filòsofs


D1 - “Pensar”

D2 - “Filosofia”

D3 - “Què és un amic?”

PREGUNTES

  • Què tens al cap?



  • Quan es reflexiona amb el cap, es pot veure el que es pensa? 
  • I com sabré en què penses?

 

Aquestes preguntes són obertes i conviden a reflexionar de manera general.

  • Què significa fer filosofia?
  • Sou adults o sou nens?
  • Els adults poden fer coses que vosaltres no?

 

Aquestes preguntes són obertes, perquè els infants puguin reflexionar.

  • Què és un amic?
  • Als amics se’ls estima  com a les parelles?
  • Es fan petons els amics?
  • Una mare es una amiga?
  • Els amics poden enfadar-se i discutir? 
  • Un germà o una germana poden ser amics?

Són preguntes obertes, que els alumnes poden veure en la realitat, amb els seus companys/es de classe, amb familiars,...

RESPOSTES

  • Un cervell.
  • Una memoria.
  • Un pare i una mare. 



  • No. 
  • S’ha d’obrir la boca per a què surtin …. 
  • Parlar. 

Les respostes són obertes, cada alumne explica el que ha reflexionat. 

No hi ha resposta per part dels alumnes.

  • X i X son amics perquè a vegades s’agafen de la mà.
  • No, els amics son per jugar i els nuvis per donar-se petons a la boca i es casen. 
  • No, té pare.

 

La majoria de respostes son de sí o no. 

RETORN

  • La memòria i tot el que hi ha allà adalt té un nom, com es diu?

Els alumnes estan implicats en aquesta sessió. Els alumnes intervenen i volen expressar les seves idees sobre el pensament i com es transmet.

  • Hi ha coses que no podeu fer ara però que se us permetrà fer després

La mestra observa que els alumnes, no tenen clar el que es vol preguntar, intenta reelaborar la pregunta per veure si s'entén millor. Però els infants segueixen sense saber que poden respondre. Els alumnes estaven callats i la mestra estava intentant que la sessió seguís però s’ha fet més llarga.

  • HI ha alguns infants, que desconecten de la conversa grupal i parlen entre ells. Reflexionen sobre el que ha preguntat la mestra.

Els alumnes intervenen i pensen quins són els seus amics/es, perquè ho són, a quí li fan petons i expliquen algunes històries sobre els amics dels seus familiars.

TEMA

En aquest fragment, es tracta el tema del pensament i la parla. És a dir, amb que pensen, com pensen i com ho transmeten (parlant). 

En aquesta part del video, es tracta un tema més filosòfic, en el qual parlen si poden fer coses que fan els adults o al revés.

En aquest fragment del video, parlen sobre què és un amic, si els amics s’enfaden o no. A més si els nostres familiars poden ser els/les nostres amics/es.

REFLEXIÓ POSTERIOR DE LA MESTRA

La mestra creu que l’infant visualitza mentalment el “camí” dels seus pensaments, que sorgeixen del cap i baixen fins que surten per la seva boca. 

La mestra esperava que els infants diguessin alguna cosa, pero no van intervenir, no sabien que dir.

Tot i que la reflexió de la mestra no ha aparegut podem comparar amb la sessió anterior que ha sigut més dinàmica ja que els infants s’han mostrat més actius i participatius. Es concreta amb elements empírics, què són els amics, la diferència entre el que és un amic i la resta de relacions socials que establim amb altres persones del nostre voltant.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...