D1 - “Pensar” |
D2 - “Filosofia” |
D3 - “Què és un amic?” |
|
PREGUNTES |
Aquestes preguntes són obertes
i conviden a reflexionar de manera general. |
Aquestes preguntes són obertes,
perquè els infants puguin reflexionar. |
Són preguntes obertes, que els
alumnes poden veure en la realitat, amb els seus companys/es de classe, amb
familiars,... |
RESPOSTES |
Les respostes són obertes, cada
alumne explica el que ha reflexionat. |
No hi ha resposta per part dels
alumnes. |
La majoria de respostes son de
sí o no. |
RETORN |
Els alumnes estan implicats en
aquesta sessió. Els alumnes intervenen i volen expressar les seves idees
sobre el pensament i com es transmet. |
La mestra observa que els
alumnes, no tenen clar el que es vol preguntar, intenta reelaborar la
pregunta per veure si s'entén millor. Però els infants segueixen sense saber
que poden respondre. Els alumnes estaven callats i la mestra estava intentant
que la sessió seguís però s’ha fet més llarga. |
Els alumnes intervenen i pensen
quins són els seus amics/es, perquè ho són, a quí li fan petons i expliquen
algunes històries sobre els amics dels seus familiars. |
TEMA |
En aquest fragment, es tracta
el tema del pensament i la parla. És a dir, amb que pensen, com pensen i com
ho transmeten (parlant). |
En aquesta part del video, es
tracta un tema més filosòfic, en el qual parlen si poden fer coses que fan
els adults o al revés. |
En aquest fragment del video,
parlen sobre què és un amic, si els amics s’enfaden o no. A més si els
nostres familiars poden ser els/les nostres amics/es. |
REFLEXIÓ POSTERIOR DE LA MESTRA |
La mestra creu que l’infant
visualitza mentalment el “camí” dels seus pensaments, que sorgeixen del cap i
baixen fins que surten per la seva boca. |
La mestra esperava que els
infants diguessin alguna cosa, pero no van intervenir, no sabien que dir. |
Tot i que la reflexió de la
mestra no ha aparegut podem comparar amb la sessió anterior que ha sigut més
dinàmica ja que els infants s’han mostrat més actius i participatius. Es
concreta amb elements empírics, què són els amics, la diferència entre el que
és un amic i la resta de relacions socials que establim amb altres persones
del nostre voltant.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada