TASCA 5: Nens filòsofs
Diàleg 1 | Diàleg 2 | Diàleg 3 | |
Preguntes | 1. Què teniu al cap quan tanqueu els ulls? 2. I com es diu el que necessiteu fer amb el vostre cap? 3. Es nota o es veu com pensem? 4. I… com sabré en què penses? 5. Obrir la boca… per què? 6. I per fer sortir alguna cosa… què fa falta? | 1. Què vol dir fer filosofia amb vosaltres?...
2. Sou adults o sou infants? 3. Perquè dieu que sou infants? 4. Els petits treballen i els grans també? 5. El papa, la mama o la mestra poden fer coses que vosaltres no podeu fer? 6. No pots fer fotos? Per què? 7. Hi ha coses que no podeu fer ara, però que podreu fer més endavant? | 1. Com saps que són amics? 2. I tu tens amics? Qui són? 3. Als amics se'ls estima com als novios? 4. Es fan petons els amics? 5. I els novios es donen a la galta? 6. Els amics es poden enfadar, poden discutir? 7. Un germà o germana poden ser amics? |
Respostes | 1. Memoria… Cervell… Papa i mama… 2. Fer funcionar la memòria… Reflexionar! 3. No!! 4. S’ha d’obrir la boca… 5. Per fer que surtin… 6. Parlar! | 1. Parlar, reflexionar, pensar 2. Infants 3. Perquè soc petit. Els meus pares són grans. Els petits treballen i els grans també. 4. Puc fer coses… Puc fer cartells. 5. Poden fer fotos 6. No. perquè no soc suficientment gran. Perquè son grans. 7. Sí (i no hi ha més resposta per part dels infants, ja que es queden en blanc). | 1. Perquè a vegades van de la mà. 2. Ismael, Kvria, gabriel, Azauau i Naomie. 3. No! Els amics són per jugar amb ells, i els novios es fan petons a la boca i es casen. 4. Sí, es poden fer petons a la galta 5. A la boca 6. Sí! Jo vaig discutir amb el William 7. ... |
Retorn (feedback) | La mestra fa servir algunes expressions per fer retorn positiu a les aportacions dels infants com:
| Tot i que els infants pràcticament no participen, la mestra fa un retorn positiu a les poques respostes que rep:
| La mestra fa servir algunes expressions per fer retorn positiu a les aportacions dels infants, i els fa més preguntes per tal d'indagar en les respostes que van donant. |
Tema | Pensar i reflexionar La relació entre parlar i pensar. | La filosofia com a concepte. | L’amistat |
Reflexió posterior de les mestres | Comenten que la sessió ha sigut molt interessant i participativa, sobretot, en el fet que un infant hagi pogut demostrar (tot i que semblava que no estava gaire atent), amb la seva gesticulació, el procés i el “recorregut” que hi ha entre el pensament i la parla, és a dir, del cap fins a la boca. La vinculació entre pensar i parlar. | Comenten que la mestra no ha obtingut la resposta i la participació que esperava, que no han parlat massa i no ha funcionat gaire bé la sessió. És així que com els infants no sabien què dir ben bé i s’han quedat en blanc, ha sigut força desestabilitzador. | La sessió ha sigut fluida, ja que ha estat molt participativa i els infants s’han implicat molt. Per tant, ha sigut una proposta satisfactòria. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada