dilluns, 8 de maig del 2023

Tasca 5: Els nens filòsofs

 

TASCA 5: ELS NENS FILÒSOFS 



DIÀLEG 1

DIÀLEG 2

DIÀLEG 3

Preguntes

Què tens al cap?

Com sé en què penses?

Què significa fer filosofia amb vosaltres?

Sou adults o nens?

Perquè dius que ets un nen?


El papa, la mama o la mestra podem fer coses que vosaltres no podeu fer?


Hi ha coses que no podeu fer ara i podreu fer després?

Què és un amic?


Com saps que és un amic?


Als amics els estimem com als novios?


La mama és una amiga?


Els amics poden enfadar-se?


Un germà i una germana poden ser amics?

Respostes

Un cervell, una memòria, hi ha un papa.

S’ha d’obrir la boca, perquè surtin, parlar i menjar si fa falta…

Parlar, reflexionar, pensar.

Nens,

Perquè sóc petit i els meus pares són grans. Els petits treballen, els grans també.

Sí, fer fotos

Els amics són per jugar.


Perquè a vegades li dóna la mà, després di dóna la mà a un altre perquè ja té una mà. 


Els novios es fan  petons a la boca i es casen.


La mama em fa petons a la boca.


Discutim entre amics.

Retorn mestra

Durant el diàleg la mestra utilitza les respostes dels infants per afirmar i extreure més informació dels infants per tal que siguin ells qui participen.

La mestra intenta crear diàleg amb els infants però només participen alguns i fan intervencions molt breus.

Hi ha molt bon feedback entra la mestra i els infants, la mestra respon a les intervencions dels infants i fa participiar a altres perquè tots puguin ser partíceps, a través de noves preguntes.

Tema

Reflexionar i pensar

Els adults i els infants

Els amics

Reflexió posterior mestres

A la mestra li ha sorprès la participació dels infants, sobretot d’algun en concret i com entre ells aconseguien expressar una mateixa idea.

La mestra diu que es va allargar molt la sessió i que realment no va aconseguir extreure res. Tot i que esperava que participessin, els infants no tenien res a dir.

Sembla ser que el diàleg ha estat molt correcte, ja que els infants han participat de manera activa i han parlat partint de les seves vivències i del seu entorn més proper.



Font: https://criatures.ara.cat/criatures/petits-filosofs-que-pregunten-tant_1_2364069.html



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...