TASCA 5: ELS NENS FILÒSOFS
DIÀLEG 1 | DIÀLEG 2 | DIÀLEG 3 | |
Preguntes | Què tens al cap? Com sé en què penses? | Què significa fer filosofia amb vosaltres? Sou adults o nens? Perquè dius que ets un nen? El papa, la mama o la mestra podem fer coses que vosaltres no podeu fer? Hi ha coses que no podeu fer ara i podreu fer després? | Què és un amic? Com saps que és un amic? Als amics els estimem com als novios? La mama és una amiga? Els amics poden enfadar-se? Un germà i una germana poden ser amics? |
Respostes | Un cervell, una memòria, hi ha un papa. S’ha d’obrir la boca, perquè surtin, parlar i menjar si fa falta… | Parlar, reflexionar, pensar. Nens, Perquè sóc petit i els meus pares són grans. Els petits treballen, els grans també. Sí, fer fotos | Els amics són per jugar. Perquè a vegades li dóna la mà, després di dóna la mà a un altre perquè ja té una mà. Els novios es fan petons a la boca i es casen. La mama em fa petons a la boca. Discutim entre amics. |
Retorn mestra | Durant el diàleg la mestra utilitza les respostes dels infants per afirmar i extreure més informació dels infants per tal que siguin ells qui participen. | La mestra intenta crear diàleg amb els infants però només participen alguns i fan intervencions molt breus. | Hi ha molt bon feedback entra la mestra i els infants, la mestra respon a les intervencions dels infants i fa participiar a altres perquè tots puguin ser partíceps, a través de noves preguntes. |
Tema | Reflexionar i pensar | Els adults i els infants | Els amics |
Reflexió posterior mestres | A la mestra li ha sorprès la participació dels infants, sobretot d’algun en concret i com entre ells aconseguien expressar una mateixa idea. | La mestra diu que es va allargar molt la sessió i que realment no va aconseguir extreure res. Tot i que esperava que participessin, els infants no tenien res a dir. | Sembla ser que el diàleg ha estat molt correcte, ja que els infants han participat de manera activa i han parlat partint de les seves vivències i del seu entorn més proper. |

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada