dilluns, 8 de maig del 2023

TASCA 5 "Nens filòsofs"




Diàleg 1 

Diàleg 2 

Diàleg 3

Preguntes

Què significa pensar?

Què tens en el cap?

Com sabem que les persones estan pensant?


Sou adults o nens?

Per què diueu que sou nens?

Què és la filosofia?

Què és el que ara no podeu fer però que podreu fer més endavant?

Creieu que hi ha coses que ara no podeu fer però després si?


Què és un amic?

Com saps que és un amic?

Tu tens amics, qui són?

Als amics els estimem com als novios?

La mama és una amiga?

Els amics poden enfadar-se?

Un germà i una germana poden ser amics?

Respostes

Les paraules surten de la boca.

Per parlar.

Cervell.

Memòria.

Un papa i una mama.

Nens.

Perquè els adults poden fer coses que nosaltres no, perquè som petits. 

Si.

Els amics són per jugar.

Ell és el meu amic.

Discutim entre amics.

Els novios es fan petons a la boca.

La mama no és una amiga.

Retorn

La mestra aprofita les respostes dels infants  per extreure més informació i per veure fins on poden arribar. 

La mestra fa preguntes però no aconsegueix establir un diàleg amb l’alumnat.

La mestra fa un retorn positiu amb els infants, en tot moment tenen el feedback de la mestra i els ajuda a resoldre les preguntes, fent-ne d’altres en les respostes que sorgeixen al llarg del diàleg. 

Tema

Pensar i reflexionar

Filosofia

Què és un amic?

Reflexió posterior de les mestres

La mestra s’ha sorprés per la participació dels infants.

No hi ha hagut participació.

Els infants s’han quedat en blanc.

No sabien que dir.

La proposta ha donat un resultat satisfactori. Hi ha hagut interès i participació de l'alumnat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...