|
DIÀLEG 1 |
DIÀLEG 2 |
DIÀLEG 3 |
Preguntes |
- Què tens al cap quan tanques
els ulls? - Com se li diu a pensar,
concentrar-se i fer memòria? - Es nota o es veu com pensem? - I com sabré en què penses? - Obrir la boca… per què? - Què fa falta perquè surti
alguna cosa? |
- Què vol dir fer filosofia amb vosaltres? - Què farem? I què més? - Sou adults o nens? - Per què dius que ets un nen? - Quines coses? - Els pares o la mestra poden fer coses que
vosaltres no podeu fer? - No pots fer fotos? Per què? - Hi ha coses que no podem fer ara, però
podreu fer després? |
-
Com saps
que és un amic? -
Tu tens
amics? Qui són? -
Als amics
se'ls estima com als nòvios? -
Als amics
se'ls pot fer petons? Què en penseu? -
Els nòvios no es fan petons a la galta? -
Ets el seu
nòvio? -
La mama és
una amiga? -
Els amics
poden enfadar-se? -
I encara estàs enfadat amb ell? - Pot durar molt
l’enuig amb un amic? - Per què és el seu
amic? - Què havia fet el
seu amic? - I ja són amics,
què ha passat? - Què han fet el
teu pare i ell? -
Un germà i
una germana poden ser amics? -
Ets amic de la teva germana? - És la teva amiga
o la teva germana? - També la teva
amiga? - Per què no? |
Respostes |
-
Un cervell -
Una memòria -
Un pare i
una mare -
Reflexionar -
No! -
Hem d'obrir
la boca perquè surtin -
Fa falta
parlar -
La boca és
per parlar -
No es pot
menjar amb la boca plena |
-
Parlar -
Reflexionar -
Pensar -
Nens! -
Perquè
soc petit. -
Els
meus pares són grans. -
Els
petits treballen i els grans també. -
Puc
fer coses -
Puc
fer cartells -
El
papa pot fer fotos -
Perquè
no soc prou gran -
Sí |
-
Es donen la
mà -
Els meus
amics són l’Ismael,
la Kyria, en Gabriel, l’Azuau i la Naomie. -
Si -
No, els
amics són per jugar i els nuvis per fer-se petons i casar-se -
Sí, a la
galta -
Els nuvis a
la boca -
Li vull fer
un petó a la mare -
No. Clar que no! La
mama ja té un enamorat, és el papa -
La Kayla diu
que soc el seu nòvio -
No -
La mama em
fa petons a la boca -
Si -
Discutim -
L'últim cop
vaig discutir amb el William -
NO -
El meu pare
no es parla amb un amic seu -
El meu pare
té un amic -
Son amics
perquè ahir el va agafar la policia -
No tenia
permís i ha marxat sol perquè no tenia bitllets -
El papa té un permís perquè es porten
bé. Però parla molt amb ell i va molt a casa seva -
Si -
Juguem a enfadar-nos -
La meva germana -
No |
Retorn |
La mestra accepta totes les respostes. Treu una espelma i els diu
que els ajudarà a contestar les preguntes que faran. Diu que és una espelma
per intentar pensar, concentrar-se i fer servir la memòria. Fa servir
expressions com molt bé o tens raó. |
La mestra accepta totes les respostes, però fa un retorn breu (molt bé o bé)
perquè els infants no participen gaire. |
En tot moment, la
mestra fa feedback positiu als infants. La mestra els ajuda a resoldre les
preguntes i fa preguntes noves segons les respostes que donen els infants. |
Tema |
Pensar i
reflexionar |
Filosofia |
Amistat |
Reflexió posterior de les mestres |
La mestra s’ha
sorprès per la participació dels infants. Hi ha hagut infants que feien que
no estaven interessats, però si participaven amb preguntes intencionades. |
Diu que ha estat desestabilitzador, s'ha fet llarg i no ha
aconseguit treure'ls res. Estava convençuda del fet que dirien alguna cosa,
però no hi ha hagut participació. Els
infants s’han quedat en blanc. No sabien
què dir. |
La proposta ha
donat un resultat satisfactori. Hi ha hagut interès i participació de
l'alumnat. |
"If you can look into the seeds of time and say which grain will grow and which will not speak then to me." (Macbeth, Act 1, Scene 3) Didàctica de la llengua oral - Ed- Infantil - Prof.: Xavier Fontich
diumenge, 14 de maig del 2023
Tasca 5
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR
1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...
-
LECTURA 6b- L’art de conversar: escoltar, parlar i compartir a la rotllana Síntesi de la lectura En l'interior de l'article ens parl...
-
FONT: https://saposyprincesas.elmundo.es/consejos/educacion-colegio/mejorar-comunicacion-primera-infancia/ La lectura destaca diversos recur...
-
Síntesi lectura La lectura ens parla de la importància i el pes de la socialització per als infants no només per al desenvolupament sinó de...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada