diumenge, 14 de maig del 2023

Tasca 5

 

DIÀLEG 1

DIÀLEG 2

DIÀLEG 3

Preguntes

-  Què tens al cap quan tanques els ulls?  

-  Com se li diu a pensar, concentrar-se i fer memòria?

-  Es nota o es veu com pensem?

-  I com sabré en què penses?

 

-  Obrir la boca… per què?

-  Què fa falta perquè surti alguna cosa?

-   Què vol dir fer filosofia amb vosaltres?

-   Què farem? I què més?

-   Sou adults o nens?

-   Per què dius que ets un nen?

-   Quines coses?

-   Els pares o la mestra poden fer coses que vosaltres no podeu fer?

-   No pots fer fotos? Per què?

-   Hi ha coses que no podem fer ara, però podreu fer després?

-  Com saps que és un amic?

-  Tu tens amics? Qui són?

-  Als amics se'ls estima com als nòvios?

-  Als amics se'ls pot fer petons? Què en penseu?

-  Els nòvios no es fan petons a la galta?

-  Ets el seu nòvio?

-  La mama és una amiga?

-  Els amics poden enfadar-se?

-  I encara estàs enfadat amb ell?

-  Pot durar molt l’enuig amb un amic?

-  Per què és el seu amic?

-  Què havia fet el seu amic?

-  I ja són amics, què ha passat?

-  Què han fet el teu pare i ell?

-  Un germà i una germana poden ser amics?

-  Ets amic de la teva germana?

-  És la teva amiga o la teva germana?

-  També la teva amiga?

-  Per què no?

Respostes

-   Un cervell

-   Una memòria

-   Un pare i una mare

-   Reflexionar

-   No!

-   Hem d'obrir la boca perquè surtin

-   Fa falta parlar

-   La boca és per parlar

-   No es pot menjar amb la boca plena

-   Parlar

-   Reflexionar

-   Pensar

-   Nens!

-   Perquè soc petit.

-   Els meus pares són grans.

-   Els petits treballen i els grans també.

-   Puc fer coses

-   Puc fer cartells

-   El papa pot fer fotos

-   Perquè no soc prou gran

-  

-   Es donen la mà

-   Els meus amics són l’Ismael, la Kyria, en Gabriel, l’Azuau i la Naomie.

-   Si

-   No, els amics són per jugar i els nuvis per fer-se petons i casar-se

-   Sí, a la galta

-   Els nuvis a la boca

-   Li vull fer un petó a la mare

-   No. Clar que no! La mama ja té un enamorat, és el papa

-   La Kayla diu que soc el seu nòvio

-   No

-   La mama em fa petons a la boca

-   Si

-   Discutim

-   L'últim cop vaig discutir amb el William

-   NO

-   El meu pare no es parla amb un amic seu

-   El meu pare té un amic

-   Son amics perquè ahir el va agafar la policia

-   No tenia permís i ha marxat sol perquè no tenia bitllets

-   El papa té un permís perquè es porten bé. Però parla molt amb ell i va molt a casa seva

-   Si

-   Juguem a enfadar-nos

-   La meva germana

-   No

Retorn

La mestra accepta totes les respostes. Treu una espelma i els diu que els ajudarà a contestar les preguntes que faran. Diu que és una espelma per intentar pensar, concentrar-se i fer servir la memòria. Fa servir expressions com molt bé o tens raó.

La mestra accepta totes les respostes, però fa un retorn breu (molt bé o ) perquè els infants no participen gaire.

En tot moment, la mestra fa feedback positiu als infants. La mestra els ajuda a resoldre les preguntes i fa preguntes noves segons les respostes que donen els infants.

Tema

Pensar i reflexionar

Filosofia

Amistat

Reflexió posterior de les mestres

La mestra s’ha sorprès per la participació dels infants. Hi ha hagut infants que feien que no estaven interessats, però si participaven amb preguntes intencionades.

Diu que ha estat desestabilitzador, s'ha fet llarg i no ha aconseguit treure'ls res. Estava convençuda del fet que dirien alguna cosa, però no hi ha hagut participació.

Els infants s’han quedat en blanc.

No sabien què dir.

La proposta ha donat un resultat satisfactori. Hi ha hagut interès i participació de l'alumnat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...