dilluns, 15 de maig del 2023

Tasca 5

D.1 Pensar D.2 Filosofia D.3 Què és un amic?
Preguntes Què tens al cap?
- - - -
Com es diu l’objecte?
- - - -
Com es diu allò que fem amb el cap? Es pot veure quan pensem?
Què significa fer filosofia amb vosaltres?
- - - -
Sou adults o nens?
- - - -
Els vostres pares, mares o la mestra poden fer coses que vosaltres no?
- - - -
Hi ha coses que vosaltres no podeu fer ara, però podreu fer després?
Què és un amic?
- - - -
Com saps què són amics?
- - - -
Als amics se’ls estima com a les parelles?
Respostes Un cervell Una memòria Un pare i una mare
- - - -
Una espelma
- - - -
Reflexionar No S’ha d’obrir la boca Perquè surtin… Parlar I menjar, la boca serveix per menjar Les mans serveixen per agafar
Parlar Reflexionar Pensar
- - - -
Nens perquè soc petit i els meus pares són grans. Els petits treballen i els grans també.
- - - -
Puc fer coses, puc fer cartells.
- - - -
El meu pare pot fer fotos i jo no puc perquè no soc lo suficientment gran.
Azau i Theo són amics
- - - -
Perquè a vegades li dona la mà, després li dono jo l’altre mà perquè ja té una mà ocupada.
- - - -
No, les parelles són… Els amics són per a jugar amb ells i les parelles es donen petons. A la boca, i es casen.
- - - -
Es poden donar petons als amics a la galta.
- - - -
A la boca
- - - -
Mestra, vull donar-li un petó a la meva mare (minut 13.25)
Retorn Fa la pregunta inicial a més d’un infant per veure què responen. Quan ho fan, la mestra repeteix la resposta, afirmant-ho
- - - -
Com sabré que penses? Perquè s’ha d’obrir la boca?
La mestra deixa que cada infant participi quan vol, menys un cop que pregunta a un infant en concret perquè contesti.
- - - -
La mestra pregunta el per qué de la resposta i segueix la conversa que han creat els infants. Ella fa preguntes per aprofundir en les respostes.
- - - -
La mestra va dient noms perquè contestin, però ells no saben què dir.
La mestra pregunta per què els infants aprofundeixin i pensin.
- - - -
Se centra en preguntar-li a un infant. I tu tens amics? Qui són?
- - - -
Es dona petons als amics?
- - - -
Les parelles no es donen petons a la galta?
Tema És un tema molt abstracte, els infants en tenen una idea i la intenten materialitzar És un tema que els infants desconeixen, a sobre la paraula filosofia és molt tècnica i segurament no acaben d’entendre què se’ls està preguntant És un tema molt proper per als infants, ja que és quelcom que està present en el seu dia a dia i tots poden aprotar alguna cosa
Reflexió posterior de les mestres Estan contentes amb el resultat de la sessió, no s’esperaven tanta participació per part de tots els infants Està desconcertada perquè esperava uns altres resultats, esperava participació activa per part dels alumnes, ells no tenien res a dir No n’hi ha, però la nostra és que als infants els ha estat fàcil participar, perquè podien parlar de vivències pròpies o del seu voltant. El fet de ser un tema que coneixen els motiva a voler parlar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...