Diàleg 1: “Pensar” | Diàleg 2: “Filosofia” | Diàleg 3. “Què és un amic?” | |
Preguntes | Pregunta 1:
Pregunta 2:
Pregunta 3:
| Pregunta 1:
Pregunta 2:
Pregunta 3:
Pregunta 4:
Pregunta 5:
| Pregunta 1:
Pregunta 2:
Pregunta 3:
Pregunta 4:
Pregunta 5:
Pregunta 6:
Pregunta 7:
Pregunta 8:
Pregunta 9:
Pregunta 10:
|
Respostes | Respostes pregunta 1:
Respostes pregunta 2:
Respostes pregunta 3:
| Respostes pregunta 1:
Respostes pregunta 3:
Respostes pregunta 4.
Respostes pregunta 5:
|
|
Retorn (feedback) | La mestra intenta fer la pregunta inicial a tots els infants per veure que responen. Quan els infants responen, la mestra els hi dona un feedback positiu, repetint la resposta. | En aquesta sessió no hi ha hagut molt feedback, ja que els infants en aquesta pregunta no han estat tan participatius i actius.
| La mestra en tot moment es mostra disposada a donar resposta als dubtes dels infants i a motivar-los a fer-se més preguntes. Aquesta vegada els infants han estat molt més participatius, perquè és una pregunta més propera a ells. |
Tema | En què consisteix pensar i com ho podem fer? Tot i que és una tema molt abstracte, els infants ja en tenen una idea i la intenten expressar. | Què és la filosofia i en què consisteix filosofar? Es tracta d’un tema abstracte i que segurament desconeixen, ja que la paraula filosofia és molt tècnica i probablement en no escoltar-la mai no acabaven d’entendre el seu significat i, per tant, el què se’ls està preguntant. | Què representa un amic per cadascun dels infants? A diferència dels temes tractats a les sessions anteriors, aquest és molt més proper per als infants, ja que està present en el seu dia a dia |
Reflexió posterior de les mestres | Estan contentes amb el resultat, ja que els hi ha sorprès la participació dels infants i com s’han pogut expressar sobre un tema abstracte. | La seva reflexió és que ha estat molt més difícil que els infants contestessin a la pregunta i que la sessió s'havia fet molt més llarga. Al principi estava convençuda que hi hauria més participació. Doncs, es troba desconcertada, ja que esperava uns altres resultats, amb una participació més activa dels infants. | En aquest documental no es veu una posterior reflexió de les mestres. No obstant això, hem pogut veure que en aquest diàleg els amics en tractar-se un terme que coneixen i que forma part del seu entorn conegut dona peu a què participin més, perquè ho podien relacionar amb vivències del seu voltant. Per als infants és un tema que coneixen i això fa que els motivi més per a parlar i participar en la conversa. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada