dimarts, 16 de maig del 2023

tasca 5

 


Diàleg 1: “Pensar”

Diàleg 2: “Filosofia”

Diàleg 3. “Què és un amic?”

Preguntes

Pregunta 1: 

  • Què tens al cap?


Pregunta 2:

  • Com es diu l’objecte?


Pregunta 3:

  • Com es diu allò que fem amb el cap? Es pot veure quan pensem?

Pregunta 1: 

  • Què significa fer filosofia, filosofar? 


Pregunta 2:

  • Sou adults o sou nens?


Pregunta 3:

  • Per què dius que ets un nen? 


Pregunta 4:

  • Els pares o les mestres poden fer coses que vosaltres no? 


Pregunta 5:

  • Hi ha coses que no pugueu fer ara, però què se us permetran després?

Pregunta 1: 

  • Com saps que és un amic? 


Pregunta 2:

  • Tu tens amics, qui són? 


Pregunta 3:

  • Als amics se’ls estima com s'estimen els nòvios? I se'ls fa petons? 


Pregunta 4:

  • Els nòvios no es fan petons a la galta?


Pregunta 5:

  • Ets el seu nòvio? 


Pregunta 6:

  • La mama és una amiga?


Pregunta 7: 

  • Els amics poden enfadar-se?


Pregunta 8:

  • Per què són amics? 


Pregunta 9:

  • I ja són amics? Què ha passat?

  • Un germà o una germana poden ser amics? 


Pregunta 10:

  • És la teva germana la teva amiga? 

Respostes

Respostes pregunta 1:

  • Un cervell 

  • Una memòria 

  • Un pare i una mare


Respostes pregunta 2: 

  • Una espelma


Respostes pregunta 3: 

  • Reflexionar

  • No s’ha d’obrir la boca

  • Perquè surtin…

  • Parlar

  • I menjar, la boca serveix per menjar

  • Les mans serveixen per agafar


Respostes pregunta 1:

  • Parlar

  • Reflexionar

  • Pensar


Respostes pregunta 3:

  • Perquè soc petit, els meus pares són grans. 

  • Els petits treballen i els grans també!


Respostes pregunta 4.

  • Puc fer coses!

  • Puc fer cartells!


Respostes pregunta 5:

  • El papa pot fer fotos.

  • Perquè a vegades li dona la mà.

  • Els amics són per a jugar amb ells i els enamorats es fan petons a la boca i es casen. 

  • A la boca! Jo vull fer-li un petó a la mama!

  • No, clar que no! La mama ja té un enamorat, és el papa.

  • La Kayla diu que soc el seu nòvio!

  • La mama em fa petons a la boca!

  • El meu pare no es parla amb un amic seu.

  • Són amics perquè ahir el va agafar la policia.

  • No tenia permís i ha marxat sol perquè no tenia bitllets.

  • El papa té un permís perquè es porten bé. Però parla molt amb ell i va molt a casa seva.

Retorn (feedback) 

La mestra intenta fer la pregunta inicial a tots els infants per veure que responen. Quan els infants responen, la mestra els hi dona un feedback positiu, repetint la resposta.

En aquesta sessió no hi ha hagut molt feedback, ja que els infants en aquesta pregunta no han estat tan participatius i actius.

  • La mestra deixa llibertat perquè els infants participin quan vulguin.

  • La mestra diu noms dels infants perquè intervinguin i contestin, però es troben perduts davant la pregunta i no saben què dir.

  • La mestra fa preguntes per aprofundir en les respostes que donen els infants.

La mestra en tot moment es mostra disposada a donar resposta als dubtes dels infants i a motivar-los a fer-se més preguntes. 

Aquesta vegada els infants han estat molt més participatius, perquè és una pregunta més propera a ells.

Tema

En què consisteix pensar i com ho podem fer?

Tot i que és una tema molt abstracte, els infants ja en tenen una idea i la intenten expressar.

Què és la filosofia i en què consisteix filosofar?

Es tracta d’un tema abstracte i que segurament desconeixen, ja que la paraula filosofia és molt tècnica i probablement en no escoltar-la mai no acabaven d’entendre el seu significat i, per tant, el què se’ls està preguntant.

Què representa un amic per cadascun dels infants?

A diferència dels temes tractats a les sessions anteriors, aquest és molt més proper per als infants, ja que està present en el seu dia a dia

Reflexió posterior de les mestres

Estan contentes amb el resultat, ja que els hi ha sorprès la participació dels infants i com s’han pogut expressar sobre un tema abstracte.

La seva reflexió és que ha estat molt més difícil que els infants contestessin a la pregunta i que la sessió s'havia fet molt més llarga. 

Al principi estava convençuda que hi hauria més participació. Doncs, es troba desconcertada, ja que esperava uns altres resultats, amb una participació més activa dels infants.

En aquest documental no es veu una posterior reflexió de les mestres. No obstant això, hem pogut veure que en aquest diàleg els amics en tractar-se un terme que coneixen i que forma part del seu entorn conegut dona peu a què participin més, perquè ho podien relacionar amb vivències del seu voltant. Per als infants és un tema que coneixen i això fa que els motivi més per a parlar i participar en la conversa.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...