REDACCIÓ SOBRE EL NOSTRE OBJECTE PERSONAL
El professor ens ha demanat que portéssim per avui 15 de maig del 2023 un objecte personal que fos important per a nosaltres. Cada companya ha portat quelcom significatiu per ella. En el meu cas, he portat una fotografia que em vaig fer al gener quan vaig estar fent el pràcticum II. Després de fer aquest exercici a l’aula, ens ha dit que féssim una redacció en la qual hi havien de sortir dues qüestions. La primera, una breu descripció de l’objecte i per què és important per a nosaltres i, la segona, consisteix a dir tres paraules significatives de l’exercici fet a classe i reflexionar i justificar per què hem triat aquestes paraules.
Així doncs, amb relació a la primera qüestió he de dir que a la meva imatge sortia una companya i jo al passeig marítim de Canet-en-Roussillon (França). Vaig fer aquest pràcticum II a La Bressola i, per tant, vaig estar un mes i mig vivint a Perpinyà. Per mi va ser una experiència especial i molt significativa, ja que ha estat la primera vegada que he “viatjat” sola encara que hagi estat relativament a prop de casa. Em va agradar molt perquè durant aquest temps he estat independitzada amb noies de la meva edat amb les quals he compartit moltes experiències tant en l’àmbit professional pel que fa a l’educació com personalment. A més, vaig aprofitar molt la seva companyia, ja que eren entre 3 i 5 anys més grans que jo, estaven acabant la carrera i, per consegüent, tenien molta més experiència. Amb tot, aquesta experiència serà un record que sempre portaré amb mi per aquest motiu i també perquè vaig fer vida de “persona adulta” la qual anava a “treballar”, ja que estava tot el dia a l’escola i quan tornava a casa fèiem el dinar, el sopar i sortíem a conèixer l’entorn també. El que vull destacar és que vaig sentir, si fa no fa, “com serà el meu futur”.
Respecte a la segona qüestió que ens havia plantejat, definir el moment que vam viure a l’aula amb tres paraules, exposo les següents idees:
Descoberta → quan venim a la universitat tendim a fer les classes i marxar cadascuna a casa seva. Sí que és cert que ens relacionem entre nosaltres a l’hora de fer treballs en grup, però majoritàriament sempre fem els mateixos grups, ja que tenim el nostre cercle més proper d’amistats consolidat. Amb això vull dir que l’exercici d’avui m’ha semblat interessant per descobrir experiències de les companyes que m’han permès conèixer-les, atès que no les conec. Gràcies a aquests moments que tenim de vegades a les hores de classe les puc conèixer millor i adonar-me que potser no em parlo amb algunes companyes, però podria mantenir una amistat amb elles.
Compartir → el moment d’avui ha sigut valuós, ja que a classe no acostumem a fer aquest tipus de sessions. Per tant, m’ha semblat interessant compartir aquests objectes amb la resta de companyes per conèixer-les. A més, si no hagués estat pel professor que ha fet aquesta proposta, no hauria conegut aquests “secrets” d’elles, ja que hi havia objectes que potser semblaven insignificants, però tenien unes històries al darrere les quals en el dia a dia no se’ns ocorreria preguntar com per exemple preguntar a una companya per què porta un braçalet determinat o per què porta cert clauer.
Sorpresa → he gaudit el moment perquè, com he dit fins ara, he conegut aspectes de les meves companyes que desconeixia. Així mateix, ha sigut sorprenent i he pres més consciència sobre la rellevància que pot tenir algun objecte personal per a una persona, ja que és quelcom que no ens parem a pensar. És evident que tothom té a casa objectes que tenen molt valor per a ell/a, però no ens aturem a pensar que segurament hi ha més d’un objecte que té un significat i un valor per a nosaltres. Per tant, m’ha sorprès com, en un primer moment potser no sabíem què portar i, després, ens hem adonat que teníem molts més objectes que eren importants per a nosaltres del que imaginàvem.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada