dilluns, 15 de maig del 2023

Tasca 6: Els ratolins cecs

 1) Fes el recompte de torns:


En total durant tot el diàleg hi ha 45 torns d'intervenció. D'aquests 45 torns, 18 corresponen a la mestra. Així doncs, podem observar que hi ha una correcta proporció entre els alumnes i la mestra, és a dir, la distribució dels torns està equilibrada.

En conseqüència, els 27 torns restants corresponen als infants, i cal esmentar que la distribució de torns entre els infants està equilibrat, tot i que hi ha diversos infants que parlen diverses vegades i un infant que només intervé en una ocasió, però en general queda bastant repartit.

Finalment, cal destacar que hi ha algun nen i nena que acaparen més torns, que són el Miguel i l'Helena, però podem dir que l'intercanvi és equitatiu i participatiu.



2) Busca exemples de:


- La mestra recollint aportacions:

Durant tot el diàleg, la mestra està receptiva a escoltar les aportacions dels infants i no només explicar ella.


Exemple 1


Marcos: “Y son ciegos.”


Maestra: “Ah, sí, ¿cómo lo sabes Marcos?”


Marcos: “Por el título.”


Maestra: “Vamos a leer el título todos juntos.”


Exemple 2:


Yunan: “Mi abuela me explica un cuento sobre siete ratones ciegos, pero nunca había visto este libro.”


Maestra: “Yunan, después de leer el libro nos dirá si la historia es parecida a la que te cuenta tu abuela, ¿de acuerdo?”



- La mestra reconduint idees:


Exemple 1


Miguel: “Un vecino de mi bloque es ciego, ¿también lo ve todo negro?”


Maestra: “Cuando lo veas, se lo puedes preguntar y nos lo dices. Volvamos a la portada y a los siete ratones.”



Exemple 2:


Maestra: “Es un personaje de una historia que todos conocemos.”


Yunan: “Yo no lo conozco…”


Maestra: “Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿Qué colores podéis ver?”



- Infants aportant idees a un mateix tema:


Exemple 1:


La maestra: ''¿Recordáis otras historias con ratones como protagonistas?''


Helena: ''Recuerdo un libro con unos ratones que era sobre la primavera, el verano, el otoño y el invierno.''


Roberto: ''Yo también lo recuerdo, no tenía letras y era pequeño.''



Exemple 2: 


Maestra: “¿De qué puede tratar? ¿Qué esperáis que nos cuente este libro?”


Carla: “Nos contará cómo viven los siete ratones.”


Roberto: “Contará una aventura de los ratones.”


 Javier: “ A lo mejor explica cómo son y dónde viven.”



- Aportacions que no queden recollides a la conversa general:


Exemple 1:


Yunan: “Yo no lo conozco…”


Maestra: “Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿Qué colores podéis ver?’’



- Mestra començant un tema nou:


Exemple 1:


 ‘’¿Cuántos ratones hay? Vamos a contarlos’.’


Exemple 2:


“¿Conocéis los animales de la portada?’’


Exemple 3:


“¿Alguien conoce esta historia?’’



- Nen o nena començant un tema nou:


Exemple 1:


Marcos: “Y son ciegos.”


Exemple 2:


Yunan: ''Mi abuela me explica un cuento sobre siete ratones ciegos, pero nunca había visto este libro.''


Exemple 3:

Miguel: “Y la historia del ratoncito Pérez.”


Exemple 4:

Miguel: ''Un vecino de mi bloque es ciego, ¿también ve todo negro?''


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...