dilluns, 15 de maig del 2023

TASCA 6 - Els ratolins cecs

1. Fes el recompte de torns:

  • Torns totals: 46 torns

  • Mestra: 18 torns

  • Alumnes: 28 torns


Aquest exemple és un diàleg ric perquè es veu com la mestra no intervé tota l’estona, sinó que els alumnes també intervenen molt, fins i tot, més que la mestra.

La tendencia es que la mestra ocupi un terç de tots els torns, en aquest cas serien uns 30

torns. Com la mestra només intervé en 18 torns està bastant bé. 


2. Busca exemples de:

  • La mestra recollint aportacions:


  • “Marcos: Y son ciegos.”

  • “Maestra: Ah, sí ¿cómo lo sabes, Marcos?”



  • “Miguel: Y  la historia del ratoncito Pérez.”

  • “Helena: No es un libro…”

  • “Maestra: Es un personaje de una historia que todos conocemos.” 


  • La mestra reconduint idees:


  • “Yunan: Mi abuela me explica un cuento sobre siete ratones ciegos, pero nunca había visto este libro.”

  • “Maestra: Yunan, después de leer el libro nos dirás si la historia es parecida a la que te cuenta tu abuela, ¿de acuerdo?”



  • “Miguel: Un vecino de mi bloque es ciego, ¿también lo ve todo negro?”

  • “Maestra: Cuando lo veas, se lo puedes preguntar y nos lo dices. Volvamos a la portada y a los 7 ratones.”

  • Infants aportant idees a un mateix tema:


  • “Maestra: ¿Recordáis otras historias con ratones como protagonistas?”

  • “Helena: Recuerdo un libro con unos ratones que era sobre la primavera, el verano, el otoño y el invierno.”

  • “Robert: Yo también lo recuerdo, no tenía letras y era pequeño.”


  • Aportacions que no queden recollides a la conversa general:


  • “Yunan: Yo no lo conozco” (refiriéndose al ratoncito Pérez)

  • “Maestra: Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿Qué colores podéis ver?”

Tot i que tot queda bastant recollit en el flux de la conversa.


  • Mestra començant un tema nou:


  • “Maestra: ¿Conocéis los animales de la portada?”

  • “Raúl: Sí, sí son ratones.”



  • “Maestra: ¿recordáis otras historias con ratones como protagonistas?”



  • “Yunan: Yo no lo conozco” (refiriéndose al ratoncito Pérez)

  • “Maestra: Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿Qué colores podéis ver?”


  • Nen o nena començant un tema nou:


  • “Marcos: Y son ciegos.”


En termes generals, els infants estan bastant integrats en el flux de la conversa que genera la mestra.


Font: https://www.elcorteingles.es/libros/A4573298-set-ratolins-cecs/



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...