dilluns, 15 de maig del 2023

TASCA 6: Els ratolins cecs

Llegeix aquest diàleg sobre la lectura interpretativa conjunta d'un conte.  

Tot l’exercici es pot entendre com una anticipació de la lectura que llegiran. Però quan s’analitza una intervenció a l’aula es fa un recompte per veure quins alumnes intervenen s. 

En aquest intercanvi hi ha hagut molta comunicació. Parlen tant els alumnes com la mestra. 

Sembla molt fluid, tots diuen la seva, però en aquest moment estan fent el que fem tots quan llegim, hi ha una operació essencial que fem tots abans de llegir: mirar la portada, l’índex, si alguna cosa ens sembla, o ens recorda a alguna cosa... el que fem és anticipar-nos a la lectura que llegiran.  

 

1) Fes el recompte de torns 

    • Mestra: 18 
    • Raúl: 1 
    • Marta: 2 
    • Marcos: 3 
    • Yunan: 3 
    • Helena: 4 
    • Roberto: 2 
    • Miguel: 2 
    • Carla: 3 
    • Javier: 2 
    • María: 1 
    • Tots els infants junts: 3 

TOTAL: 45 TORNS 

 

Després de fer un recompte de diàlegs, podem dir que es tracta d’un diàleg equitatiu entre la professora i els infants, ja que de 45 torns tan sols intervé 18 torns.  

Sí que és cert que hi ha algun alumne que té més interacció que d’altres. Els infants perceben que és un espai compartit amb els altres infants i, per tant, es pot observar com tots ells estan molt integrats en el flux de la conversa.  

 

2) Busca exemples de: 

  • La mestra recollint aportacions:
    • Maestra: ¿Ah sí?, ¿Y cómo lo sabes? 
    • Maestra: Es un personaje de una historia que todos conocemos. 
    • Maestra: ¿Recordáis otras historias con ratones como protagonistas? 
    • Maestra: ¿Alguien conoce esta historia?
  
  • La mestra reconduint idees: 
    • Maestra: Yunan, después de leer el libro nos dirás si la historia es parecida a la que te cuenta tu abuela, ¿de acuerdo? 
    • Maestra: Cuando lo veas, se lo puedes preguntar y nos lo dices. Volvamos a la portada y a los siete ratones. 

  • Infants aportant idees a un mateix tema: 
    • Marcos: A no me gusta que digasiete” y dibuje solo seis. 
    • Marta: A sí, me gusta el color negro y dibuja la cola del que falta y eso me gusta. 
    • Roberto: Contará una aventura de los ratones. 
    • Javier: A lo mejor explica cómo son y dónde viven. 

  • Aportacions que no queden recollides a la conversa general: 
    • Yunan: Yo no lo conozco... 

  • Mestra començant un tema nou: 
    • Maestra: ¿Os gustan el título y la portada? 
    • Maestra: Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿qué colores podéis ver? 

  • Nen o nena començant un tema nou: 
    • Marcos: Y son ciegos. 
    • Miguel: Y la historia del ratoncito Pérez. 
    • Miguel: Un vecino de mi bloque es ciego, ¿también lo ve todo negro? 
 

Als infants els agrada molt parlar d’ells i de la seva pròpia experiència, per això moltes vegades enceten nous temes per parlar sobre algun aspecte de la seva vida que els recorda al que estaven parlant. Parlant i compartint experiències aprenen junts.


  • Ms, C. (2018, 24 mayo). Els set ratolins cecs us esperen avui a la biblio. . .. La Biblioteca del Baró. https://abaronantlabiblio.wordpress.com/2018/05/25/booktrailer-del-conte-set-ratolins-cecs-ded-young/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...