dilluns, 15 de maig del 2023

Tasca 6: "Lectura ratolins cecs"

 1) Fes el recompte de torns

Mestra: 18 torns (intervé una mica més d’⅓ de les vegades).

Infants: 27 torns (intervenen una mica menys de ⅔ de les vegades).

  • La Maria i el Raúl parlen només 1 vegada.

  • L’Helena parla 4 vegades.

  • El Marcos parla 3 vegades.

2) Busca exemples de:

  • la mestra recollint aportacions

“Maestra: Ah, sí, ¿cómo lo sabes, Marcos?”

‘’Maestra: Yunan, después de leer el libro nos dirás si la historia es parecida a la que te cuenta tu abuela, ¿de acuerdo?’’

‘’Maestra: Cuando lo veas, se lo puedes preguntar y nos lo dices.’’

  • la mestra reconduint idees

‘’¿Recordáis otras historias de ratones como protagonistas?’’

Miguel dice que un vecino de su bloque es ciego, y pergutna si también lo verá todo negro. La maestra le dice “Cuando lo veas, se lo puedes preguntar y nos lo dices. Volvamos a la portada y a los siete ratones.”

  • infants aportant idees a un mateix tema

‘’Raúl: Sí, sí, son ratones.’’

‘’Marta: Sí, y parece que buscan algo.’’

‘’Marcos: Y son ciegos.’’

  • aportacions que no queden recollides a la conversa general

‘’Helena: Recuerdo un libro con unos ratones que era sobre la primavera, el verano, el otoño y el invierno.’’

  • mestra començant un tema nou

‘’Maestra: Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿Qué colores podéis ver?’’

  • nen o nena començant un tema nou 

‘’Miguel: Y la historia del ratoncito Pérez.‘’

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...