TASCA 6: DIÀLEG DELS RATOLINS CECS
1) Fes el recompte de torns:
En primer lloc, en total hi ha 45 torns d'intervenció.
Per una banda, dels 45 torns, 18 són de la mestra, observem que hi ha una correcta proporció entre els alumnes i la mestra, és a dir, està equilibrat.
D'altra banda, hi ha 27 torns per part dels infants, i cal esmentar que està bastant equilibrat perquè hi ha diversos infants que parlen diverses vegades, menys un infant en concret que només intervé una vegada, però en general queda bastant repartit.
Finalment, hi ha algun nen i nena que acaparen més torns, que són el Miguel i l'Helena, podem dir que l'intercanvi de torns és ric i participatiu.
2) Busca exemples de:
- La mestra recollint aportacions → la mestra està receptiva a escoltar les aportacions dels infants i no només explicar ella.
Finalment, hi ha algun nen i nena que acaparen més torns, que són el Miguel i l'Helena, podem dir que l'intercanvi de torns és ric i participatiu.
2) Busca exemples de:
- La mestra recollint aportacions → la mestra està receptiva a escoltar les aportacions dels infants i no només explicar ella.
Exemple:
Marcos: Y son ciegos.
Maestra: Ah, sí, ¿cómo lo sabes Marcos?
Marcos: Por el título.
Maestra: Vamos a leer el título todos juntos.
Un altre exemple:
Yunan: Mi abuela me explica un cuento sobre siete ratones ciegos, pero nunca había visto este libro
Maestra: Yunan, después de leer el libro nos dirá si la historia es parecida a la que te cuenta tu abuela, ¿de acuerdo?
- La mestra reconduint idees:
Exemple:
Miguel: Un vecino de mi bloque es ciego, ¿también lo ve todo negro?
Maestra: Cuando lo veas, se lo puedes preguntar y nos lo dices. Volvamos a la portada y a los siete ratones.
Maestra: Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿Qué colores podéis ver?
- Infants aportant idees a un mateix tema →
Exemple 1:´
La maestra: ''¿Recordáis otras historias con ratones como protagonistas?''
Helena: ''Recuerdo un libro con unos ratones que era sobre la primavera, el verano, el otoño y el invierno.''
Roberto: ''Yo también lo recuerdo, no tenía letras y era pequeño.''
Exemple 2:
Maestra: ¿De qué puede tratar?
- Aportacions que no queden recollides a la conversa general →
Exemple
→ ‘’Maestra: Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿Qué colores podéis ver?’’
- Mestra començant un tema nou →
→ ‘’Maestra: Ahora vamos a cerrar los ojos. ¿Qué colores podéis ver?’’
- Mestra començant un tema nou →
Exemple 1:
→ ‘’¿Cuántos ratones hay? vamos a contarlos’’
Exemple 2:
→’’ ¿Conocéis los animales de la portada?’’
Exemple 3:
→ ‘’¿Alguien conoce esta historia?’’
- Nen o nena començant un tema nou →
→’’ ¿Conocéis los animales de la portada?’’
Exemple 3:
→ ‘’¿Alguien conoce esta historia?’’
- Nen o nena començant un tema nou →
Exemple:
Marcos: “Y son ciegos”.
Yunan: ''Mi abuela me explica un cuento sobre siete ratones ciegos, pero nunca había visto este libro''
Miguel: “Y la historia del ratoncito Pérez”.
Miguel: ''un vecino de mi bloque es ciego, ¿también ve todo negro?''
Marcos: “Y son ciegos”.
Yunan: ''Mi abuela me explica un cuento sobre siete ratones ciegos, pero nunca había visto este libro''
Miguel: “Y la historia del ratoncito Pérez”.
Miguel: ''un vecino de mi bloque es ciego, ¿también ve todo negro?''
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada