Descripció de l’objecte: l’objecte personal que he
decidit portar a l’aula, el dia 15 de maig de 2023, ha sigut un anell de plata
que té una forma orgànica. Aquest va ser un regal de la meva mare quan vaig acabar
segon de batxillerat i, per tant, em recorda el final d’una etapa plena d’emocions
i molts canvis.
Així doncs, per a mi, a aquest anell és
molt important (i, per això, sempre m’acompanya) perquè, com ja he dit fa un
moment, va marcar el desenllaç d’una etapa de molt d’esforç que em fa rememorar
que amb constància i implicació puc arribar allà on vulgui.
En altres paraules, considero que aquest
anell m’ajuda a trobar la motivació en aquells moments més difícils de la carrera,
atès que em fa tenir present que per molt d’estrès que em pugui provocar una
situació, puc tirar endavant.
Tres paraules que m’ha suggerit l’activitat
de l’objecte:
1. Espai públic: arran d’aquesta
activitat he pogut comprendre molt millor que la parla es pot donar en l’àmbit
públic i privat. Paral·lelament, he de dir que he après que, depenent d’aquest
context, la interacció que es dona en un espai pot ser molt diferent.
Per exemplificar això, m’agradaria dir
que en el meu cas sé que el fet d’haver hagut de compartir certa informació
personal en l’àmbit públic (en aquesta ocasió parlar indirectament de qui som)
pot ser un impediment per deixar anar completament la meva parla.
Per aquest motiu, a través d’aquesta
activitat grupal, he observat que és important que els docents facin servir bones
estratègies per potenciar la interacció a l’aula, com per exemple, l’estratègia
de l’expansió que s’ha fet servir diverses vegades en el dia d’avui.
2. Exploració: gràcies a aquesta
activitat he pogut conèixer una petita part dels companys i companyes que
comparteixen amb mi tantes hores al dia i que moltes vegades arriben a ser
persones desconegudes.
Des del meu punt de vista, el fet d’haver
dut a terme aquesta activitat a l’aula ha propiciat a la creació d’un clima de
confiança on obria la possibilitat a tothom per explorar la seva parla i donava
l’oportunitat de potenciar la comunicació lingüística a través de la recontextualització
discursiva, ja que havíem d’explicar el perquè aquest objecte era tan rellevant
per a nosaltres fent referència a coses que ja havien passat.
3. Empatia: poder escoltar les explicacions
dels meus companys/es, m’ha fet comprendre molt millor els sentiments i
emocions que poden arribar a despertar els objectes en tots nosaltres.
És a dir, he vist com un objecte que a
primera vista pot semblar insignificant, pot arribar a ser molt valuós per a
una persona. Aleshores, m’he sentit identificada amb algunes de les situacions
que explicaven, ja que m’ha fet adonar que jo també tenia algun objecte personal
que compartia la mateixa història que la que m’exposaven els companys/es.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada