dilluns, 5 de juny del 2023

NASCUTS PER LLEGIR... PROJECTE DE PROMOCIÓ DE LA LECTURA PER A LA PRIMERA INFÀNCIA

Resum de la lectura:

L’article ens presenta un programa de salut i cultura anomenat “Nascuts per llegir”. Aquest va destinat a infants de 0 a 3 anys, i té l’objectiu de despertar el gust per la lectura des del primer mes de vida. Per fer-ho, promou experiències emotives, positives i compartides entre els pares i infants a través dels llibres i la primera literatura.

El programa compta amb 3 agents clau que són els que permeten tirar endavant la tasca: els ajuntaments, les biblioteques i els centres d’atenció primària. Cada un, a la seva manera, aporta uns aspectes o altres que, tots combinats, fan que el projecte sigui possible. A part d’aquests tres, hi ha un altre agent que és essencial: la família. La implicació conjunta entre aquesta i els altres agents esmentats anteriorment és vital per oferir als infants tot allò que necessiten.

És a través de pautes, materials i activitats que el programa facilita a tots els agents que aquests poden desenvolupar el seu paper com a mediadors i promotors. En aquest sentit, el programa ajuda a actuar sobre els àmbits familiars per tal que la lectura es pugui gaudir amb normalitat i de manera quotidiana en qualsevol llar.

 

Pregunta per a l’autor:

Creus que aquests infants als quals se’ls hi comença a explicar contes des de ben petits després tindran millor rendiment acadèmic?

 

Comentari personal:

La lectura m’ha semblat interessant pel fet que exposa un projecte per introduir la lectura ja des de ben petits. Crec que és important que es doni visibilitat a aquest tema i que se’n conegui la importància, perquè tal com diu el text, aquesta lectura primerenca és molt beneficiosa pels infants.

Aquest fet de llegir als infants des dels primers mesos de vida m’ha recordat que la meva mare a vegades m’explica que de ben petita ja em llegia contes. És cert que com que era bastant petita d’aquests primers anys no me’n recordo, però de més endavant sí. Llegint l’article m’ha vingut el record de quan jo era petita. Cada vespre, abans d’anar a dormir, els meus pares ens llegien un conte a mi i a la meva germana. Per tots, aquell moment era d’escoltar el conte, però també una estona d’estar junts. Era com la manera de tancar el dia abans d’anar a dormir. Tal com es diu a l’article, era una estona per desconnectar del que havia passat durant el dia i una estona de connectar junts. La veritat és que els recordo com molt bons moments i com una cosa que m’agradava fer. Ara encara me’n recordo d’alguns dels contes que llegíem i que tant ens agradaven escoltar.

 

Cinc paraules clau:

Lectura, primera infància, cooperació, pautes, agents.

 

Imatge:



https://www.bayardeducacion.com/lectura/como-perciben-los-ninos-las-imagenes-de-los-cuentos-es-de-verdad-o-de-mentira

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...