1. El primer text parla de dues maneres d'entendre
l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase?
El primer enfocament educatiu se centra en
la necessitat establir estàndards que reflecteixin els resultats i l'autonomia
dels docents i les escoles. En aquest enfocament, es busca establir paràmetres
clars i mesurables per avaluar l'exercici educatiu, emfatitzant la figura del
mestre com el líder que dirigeix i guia els alumnes. Es busca garantir la
qualitat i els resultats del procés educatiu mitjançant la implementació
d'estàndards i directrius.
D'altra banda, el segon enfocament té com
a objectiu comprendre millor l'aula i el docent, i s'enfoca a veure el docent
com a algú capaç de plantejar desafiaments, reflexionar-ne i avaluar-ne la
pràctica docent. En aquest enfocament, es valora la participació activa del
docent en activitats col·lectives significatives, tot fomentant el treball
col·laboratiu i l'aprenentatge mutu. Es reconeix la importància de la reflexió
i la millora contínua com a pilars fonamentals de la pràctica docent.
Aquests dos enfocaments representen
diferents perspectives sobre l’educació i el paper del docent. Mentre que el
primer posa èmfasi en els estàndards i els resultats, el segon destaca la
importància de la participació activa, la reflexió i la col·laboració en el
procés educatiu. Tots dos enfocaments poden ser complementaris i oferir
diferents oportunitats per al creixement i el desenvolupament professional dels
docents, així com per a la millora de la qualitat educativa en general.
2. Amb quina de les dues maneres t'identifiques
més i per què?
Em sento més representada amb la segona
manera d'entendre l'ensenyament ja que per a mi no són tant importants els
resultats sinó el progrés i l’evolució durant el procés d’aprenentatge.
3. Quin sentit pren la metàfora del
"rai" en aquest text?
Des del meu punt de vista, la metàfora
dels raigs en aquest article reflecteix que si tots cooperem per obtenir
coneixement, no tindrem cap problema per obtenir-lo perquè el compromís de tots
per aconseguir-ho serà una eina més potent que ens permetrà obtenir bon
resultat de ("Navegació"). Com diu el text, "el que s'ensenya no
és necessàriament el que s'aprèn", i hi estic totalment d'acord. Per això
acostumo a trobar un equilibri entre aquestes dues visions, perquè crec que és important
intentar normalitzar l'educació a tot arreu perquè segueixi els mateixos
objectius i objectius, però també crec que els professors han de tenir una
certa autonomia per poder-ho. l'alumne decideix com enfoca la seva pràctica
docent i què vol ensenyar als seus fills com més li convingui.
4. Què creus que volen dir els autors quan afirmen
que "la innovació noi és nova"?
Penso que té a veure amb que a les escoles
i en el món de l'educació en general, sempre ha existit innovació i tendència
al canvi per millorar l'educació
5. Què és per a tu ser innovador?
Per mi ser innovador en el camp de
l'educació implica cercar noves formes d'ensenyament i aprenentatge
constantment que s'adaptin a les necessitats i característiques dels estudiants
en un món en canvi constant. Ser innovador implica no conformar-se amb les
pràctiques tradicionals, sinó estar disposat a explorar i experimentar amb
enfocaments pedagògics, metodologies, eines i tecnologies emergents que puguin
millorar la qualitat i l'eficàcia del procés educatiu.
Ser innovador implica ser creatiu i tenir
una mentalitat oberta, disposada a qüestionar les formes establertes per
ensenyar i buscar noves idees i solucions. També implica estar disposat a
assumir riscos i superar la por del fracàs, ja que la innovació sovint implica
provar coses noves i aprendre dels errors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada