Context: En quina situació es produeix aquest diàleg? Quina relació hi ha entre el context i el diàleg?
Per començar, el diàleg té lloc a una classe d’Educació Infantil (2 anys), en la qual la docent explica el conte dels Tres porquets als alumnes. Els protagonistes són la Carla i en Joel i, juntament amb la mestra, parlen sobre el conte.
Considerem que la relació amb el context i diàleg fa referència al fet que els materials de l’aula i el fet que hi hagi un racó de llibres afavoreix al fet que els infants prenguin la iniciativa d’agafar els contes i poder-los comentar. A partir d’aquest moment, la mestra inicia una conversa al voltant d’aquest conte i fa participar els infants, fet que ajuda al desenvolupament del llenguatge.
Interacció adult - infants: Quin rol hi té l'adult? Quins mecanismes de participació desplega?
El rol de l’adult és de guia/mediador al llarg del diàleg, donat que utilitza diversos mecanismes de participació i ajuda a l’alumnat. Durant la conversa utilitza mecanismes de participació com l’expressió valorativa, la correcció implícita i les preguntes retòriques, entre d’altres. Cal afegir, que té en compte les variables de gestió de la conversa, ja que veiem que intenta que els torns siguin equilibrats i que hagi una densitat de torns adequada.
Interacció infants - infants: Com es relacionen entre ells? Quines diferències s'hi pot veure?
Els infants es relacionen més amb el mestre que entre ells, ja que la mestra és la que genera les preguntes i fa intervencions, tot mantenint el tema inicial, i els infants responen i contesten. Per tant, no veiem una interacció entre iguals.
Les diferencies que observem és que el nivell de participació és molt diferent entre alumnes, uns es mostren més actius que els altres potser perquè tinguin timidesa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada