El primer
text parla de dues maneres d’entendre l’ensenyament? Podries definir cadascuna
d’elles breument amb una frase?
SAWA (School
Autonomy With Accountability): Se centra en la preocupació educativa i la
necessitat d’establir uns estàndards que reflecteixin els resultats, i alhora
en destaca la importància de l’autonomia dels docents i les escoles.
SwafS (Science
with and for Societies): Fa especial èmfasi en la forma d’integrar les esferes
de la recerca i la pràctica educatives en la creació de coneixement. Una forma
d’entendre millor l’aula i el docent per tal de poder plantejar reptes,
reflexionar amb humilitat...
Amb quina de
les dues maneres t’identifiques més i per què? Les innovadores
metodologies que es fan avui dia, on la pràctica és una part fonamental de
l’aprenentatge, són molt enriquidores tant per als docents com per l’alumnat.
És un aprenentatge significatiu i d’interacció amb l’entorn on es valora no
només el resultat final, sinó cada pas que es va fent, per tant, les SwafS.
Quin sentit
pren la metàfora de “rai” en aquest text? Com bé expressa el
text, en un model de col·laboració entre investigadors educatius i docents, l’única
condició per poder navegar és “lligar bé els troncs, encertar la relació entre
proximitat i distància justa, com perquè l’aigua pugui passar a través i no la
trenqui”. El nus entre els troncs seria el compromís, “en què el vincle,
paradoxalment és el que allibera”. El compromís seria aquest nus que, per la
seva força relativa, crea una situació on no n’hi havia.
Què creus que
volen dir els autors quan afirmen que “la innovació noi és nova”? Que la
paraula innovació no està arrelada a què una cosa sigui nova, sinó que és més
una actitud, saber adaptar-se a les situacions canviants que es presenten... En
definitiva, buscar altres formes de fer, diferents de les anteriors.
Què és per a tu ser innovador? Crear, modificar, millorar, canviar o evolucionar quelcom.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada