dissabte, 3 de juny del 2023

TASCA 4 - Llegir i parlar

Context: En quina situació es produeix aquest diàleg? Quina relació hi ha entre el context i el diàleg?

Aquesta situació es produeix en una aula d’una escola. La relació entre el context (escola) i el diàleg (el conte dels 3 porquets) és que s’està explicant un conte i els contes són una eina que s’utilitza molt sovint a les escoles.


Interacció adult - infants: Quin rol hi té l'adult? Quins mecanismes de participació desplega?

Pel que fa a la interacció que hi ha entre l'adult i l'infant es pot observar com l'adult té un rol de guia o ajuda als infants. Els mecanismes de participació que el mestre fa servir són: l'expressió valorativa i la correcció implícita en diversos casos quan corregeix el que diuen els infants. També té en compte aspectes formals com els torns, intenta que siguin equilibrats i que hi hagi densitat de torns. A més, inclou en la conversa a altres alumnes (com la Marta) que estan allà escoltant i saben la resposta, però no participen per por o altres motius.


Interacció infants - infants: Com es relacionen entre ells? Quines diferències s'hi pot veure?

La interacció entre els infants és poca i quan ho fan és gràcies a la professora.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...