Context: En quina situació es produeix aquest diàleg? Quina relació hi ha entre el context i el diàleg?
Aquesta situació es produeix en una aula d’una escola. La relació entre el context (escola) i el diàleg (el conte dels 3 porquets) és que s’està explicant un conte i els contes són una eina que s’utilitza molt sovint a les escoles.
Interacció adult - infants: Quin rol hi té l'adult? Quins mecanismes de participació desplega?
Pel
que fa a la interacció que hi ha entre l'adult i l'infant es pot observar com
l'adult té un rol de guia o ajuda als infants. Els mecanismes de participació
que el mestre fa servir són: l'expressió valorativa i la correcció implícita en
diversos casos quan corregeix el que diuen els infants. També té en compte
aspectes formals com els torns, intenta que siguin equilibrats i que hi hagi
densitat de torns. A més, inclou en la conversa a altres alumnes (com la Marta)
que estan allà escoltant i saben la resposta, però no participen per por o
altres motius.
Interacció infants - infants: Com es relacionen entre ells? Quines diferències s'hi pot veure?
La interacció entre els
infants és poca i quan ho fan és gràcies a la professora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada