Hem realitzat aquesta tasca a posteriori, ja que estàvem a les Jornades Rurals. Tot i això, el formulari utilitzat per fer aquesta evidència el vam poder fer perquè el dia anterior vam estar a classe.
PREGUNTA 1: "Els torns: qui són els participants?, com intervenen?, qui porta la conversa?, com es desenvolupa?, quin rol hi tenen els adults?"
1. Síntesi general
1ra conversa:
Participants: l'Anna, el seu pare, la seva mare i el seu avi
En general, entre totes hem coincidit que és una conversa que s'inicia a partir de la ruptura de la capsa de música. A partir d'aquest conflicte, de manera espontània i fluida, van participant tots els agents per trobar una solució. És una interacció que gira en consolar a l'Anna. La mare té un rol principal perquè és la que es preocupa que el problema no es faci més gros, fent comprendre a l'Anna que hi ha una alternativa.
2na conversa
Participants: l'Anna, la Laura, l'Andrea, el Pedro i la mestra.
Aquesta intervenció està regulada per la mestra, ja que estan fent una assemblea. Per aquest motiu, tots els infants respecten el seu torn de paraula i participen de manera ordenada. És a dir, la mestra té un rol directiu i de mediadora. Totes les respostes consideren que la docent guia el moment d'interacció.
2. Selecció de fragment representatiu
En revisar les diferents respostes que han extret les companyes, la resposta més repetida és aquesta, que fa referència a la quarta subpregunta:
"Els adults tenen un rol explicatiu"
Cal tenir en compte que aquest rol explicatiu varia segons el context, on en la llar els pares resolen el dubtes de l'Anna, i a l'escola, la mestra recull les aportacions de la nena tot gestionant la conversa grupal. Els adults són els que proporcionen un rol actiu enfocat en els infants, fet que afecta en la conversa.
3. Paraules clau
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada