dissabte, 24 de juny del 2023

Tasca 4: Llegir i parlar

 Context: En quina situació es produeix aquest diàleg? Quina relació hi ha entre el context i el diàleg?


El diàleg es produeix en una aula d'una escola, la mestra explica un conte (els tres porquets) als infants, el qual és un recurs molt útil per produir la conversa.


Interacció adult - infants: Quin rol hi té l'adult? Quins mecanismes de participació desplega?

L'adult, la mestra en aquest cas, és la guia durant el procés, per tant, ajuda en tot moment als infants. Pel que fa als mecanismes de participació que el mestre fa servir podem dir que es produeixen casos d'expressió valorativa i correcció implícita, atès que la mestra corregeix les intervencions dels infants, però també fa preguntes retòriques als infants per obtenir una resposta i afavorir la seva participació. A més la mestra té en compte els aspectes formals intentant que els torns siguin equilibrats, i la regulació, ja que convida a altres alumnes a què participin en la conversa, com ara la Marta.

Interacció infants - infants: Com es relacionen entre ells? Quines diferències s'hi pot veure?

La interacció entre els infants és bastant reduïda, bàsicament es produeix gràcies a la mestra, la qual assumeix el paper principal perquè guia la conversa. Perl que fa a les diferències entre aquests, tot i respondre tots a les preguntes formulades per la mestra, uns es mostren més actius i respectius a respondre mentre d'altres es mostren més reservats a causa de la timidesa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...